Autor: Adam Spáčil

1 akcie FAANG, které je vhodné koupit při poklesu, a 1, které je vhodné se vyhnout

Tyto akcie v uplynulém roce prudce klesly, ale jedna z nich se zdá být příliš levná na to, abychom ji ignorovali.

Tyto akcie v uplynulém roce prudce klesly, ale jedna z nich se zdá být příliš levná na to, abychom ji ignorovali.

Index S&P 500 vyskočil za posledních deset let o 110 %, ale všech pět akcií FAANG dosáhlo ještě vyšších výnosů. Apple a Amazon vedly se zisky 660 %, resp. 560 %. Společnost Alphabet skončila uprostřed skupiny s růstem o 328 %. A na chvost se dostaly společnosti Netflix a Meta Platforms, které vzrostly o 250 %, respektive 169 %.

Všech pět společností je stále silou, se kterou se musí počítat, ale to neznamená, že všech pět společností v příštím desetiletí překoná trh. S ohledem na to vám představíme jednu akcii FAANG, kterou je vhodné nyní koupit, a jednu, které je vhodné se vyhnout.

Případ pro Amazon

Problémy s dodavatelským řetězcem a rostoucí náklady tvrdě zasáhly společnost Amazon. Vedení společnosti odhaduje, že inflační tlaky zvýšily v posledním čtvrtletí náklady o 2 miliardy dolarů a nadbytečná kapacita pro plnění dodávek o další 2 miliardy dolarů. Dodejme, že vysoká inflace byla také protivětrem pro diskreční spotřebitelské výdaje. V důsledku toho vzrostly tržby za poslední rok jen o 14 % a společnost Amazon vytvořila záporný volný peněžní tok (FCF) ve výši 24,6 miliardy USD.

Tyto výsledky nejsou zdaleka ideální, ale investoři na krátkodobé problémy reagovali přehnaně. Inflace se časem normalizuje a společnost Amazon má plán pro své nadbytečné realizační kapacity. Buy with Prime je nová služba, která poskytuje obchodníkům třetích stran přístup k plnicím službám Amazonu a rozšiřuje výhody členského programu Prime (jako je rychlé a bezplatné vyřízení objednávky) mimo tržiště Amazonu.

V širším slova smyslu má Amazon neotřesitelnou převahu ve dvou rostoucích odvětvích: elektronickém obchodování a cloud computingu. Amazon provozuje nejnavštěvovanější internetové tržiště na světě, které podle společnosti eMarketer v letošním roce zajistí téměř 40 % online maloobchodního prodeje v USA. Očekává se, že celosvětové tržby z elektronického obchodování porostou o 11 % ročně a do roku 2025 dosáhnou 7,4 bilionu dolarů, což znamená, že maloobchodní podnikání společnosti Amazon má stále spoustu prostoru pro rozvoj.

Výzkumná společnost Gartner navíc v loňském roce opět označila Amazon Web Services (AWS) za nejlepší cloudovou platformu a uvedla, že je lídrem v oblasti inovací. Pro představu o jejím vedoucím postavení uveďme, že AWS měla v prvním čtvrtletí 33% podíl na trhu služeb cloudové infrastruktury, což je více než Microsoft a Alphabet dohromady.

To je dobrým příslibem do budoucna. Provozní marže AWS se obvykle pohybuje kolem 30 %, takže je mnohem ziskovější než maloobchodní činnost společnosti Amazon. A co víc, AWS také rychleji roste a tento trend bude pravděpodobně pokračovat, protože se očekává, že širší trh cloud computingu poroste o 16 % ročně a do roku 2030 dosáhne 1,6 bilionu dolarů. Proto by AWS měla v následujících letech zvýšit ziskovost společnosti Amazon.

V současné době jsou akcie o 38 % pod svým maximem a obchodují se za 2,5násobek tržeb, což je nejnižší ocenění za posledních pět let. To vypadá jako výhodná koupě, a proto je tato akcie FAANG výzvou k nákupu.

Případ proti Netflixu

Průkopník streamování Netflix způsobil revoluci v oblasti zábavy a nabízí divákům pohodlnější alternativu k tradiční televizi. Netflix se dále odlišil originálním obsahem. Divácky atraktivní tituly jako Stranger Things nebo Squid Games zaujaly diváky po celém světě a podle společnosti Nielsen patří Netflixu v současnosti sedm z deseti nejsledovanějších původních seriálů.

Díky této konkurenční výhodě má společnost určitou cenovou sílu. Průměrná cena měsíčního členství v posledním čtvrtletí činila 11,77 USD, což je o 2 % více než v předchozím roce. Žádná společnost však nemá neomezenou cenovou sílu, takže růst počtu předplatitelů je stále podstatnou součástí rovnice. Netflix bohužel v prvním čtvrtletí ztratil 200 000 předplatitelů, což představuje první ztrátu za více než deset let. A co hůř, společnost očekává, že ve druhém čtvrtletí ztratí další 2 miliony předplatitelů.

Není překvapením, že společnost Netflix vykázala v uplynulém roce poněkud nevýrazné finanční výsledky. Tržby vzrostly jen o 15 % a společnost vygenerovala záporné FCF ve výši 27 milionů USD, což je pokles oproti kladnému FCF ve výši 2,5 miliardy USD v předchozím roce.

Netflix nesedí na místě, což je mu ke cti. Generální ředitel Reed Hastings během posledního hovoru k výsledkům diskutoval o možnosti levnějšího tarifu podporovaného reklamou. Podle deníku The New York Times Netflix svým zaměstnancům sdělil, že služba podporovaná reklamou by mohla být spuštěna již letos. To by jistě mohlo oživit růst počtu předplatitelů, ale před nákupem akcií bych rád viděl nějaké důkazy.

Pro upřesnění uvádím, že nenavrhuji, aby současní akcionáři prodávali. Netflix je skvělá společnost se silnou pozicí v rostoucím odvětví streamingu a akcie se nakonec mohou odrazit od svého 73% propadu. V současné době si však myslím, že by investoři měli se zakládáním (nebo rozšiřováním) pozice v těchto akciích počkat.

Tento článek představuje pouze názor autora. Nejedná se o investiční radu ani doporučení.

Zdroje: fool.com, Unsplash.com

Nejnovější články