3 nejlepší dividendové akcie, které je třeba nyní koupit

Foto: Unsplash

3 nejlepší dividendové akcie, které je třeba nyní koupit

V nejistém prostředí, ve kterém se nyní pohybujeme, má chladná hotovost jasnou výhodu.

Jako příjem? Je těžké je nemít. I když jste růstový investor, spolehlivé ukládání hotovosti na váš bankovní účet má jasnou hodnotu. A na pozadí zběsilé inflace je i trocha hotovosti navíc v dnešní době docela velký přínos.

Proto vám přinášíme přehled tří nejlepších dividendových akcií, jejichž nákup byste měli zvážit spíše dříve než později, abyste se mohli prosadit v tomto složitém období. V této době můžete najít i vyšší výnosy, ale jen málokterá akcie nabízí lepší rovnováhu mezi výnosem a spolehlivostí než tyto tři názvy.

1. Philip Morris

Dividendový výnos: 4,9 %

Možná přijde doba, kdy kampaně na odvykání kouření konečně znemožní tabákovému gigantu Philip Morris International ( PM ) financovat své dividendy. Ten den však nenastane dnes, ani v dohledné době. Zatímco stále menší část obyvatel planety stále kouří, čísla z lékařského časopisu The Lancet ukazují, že růst populace umožňuje rostoucí - nikoliv klesající - počet kuřáků na celém světě.

Philip Morris je skutečně mezinárodní společnost, která prodává tabákové výrobky na více než 175 různých trzích mimo Spojené státy (kde se daří omezovat užívání tabáku).

Ale co den, kdy zbytek světa konečně začne potírat kouření - nebo, když už jsme u toho, spotřebu nekouřeného tabáku?

Ne že by se tento přílivový posun blížil, ale společnost Philip Morris se na tuto možnost připravuje. Dalo by se říci, že společnost pracuje na tom, aby se vyřadila z kuřáckého byznysu tím, že vyvíjí bezpečnější alternativy ke svým výrobkům. Společnost Philip Morris stojí například za zařízením IQOS pro zahřívání tabáku/elektrickou páru, které spotřebitelům nabízí všechny příjemné pocity kouření, aniž by skutečně něco pálilo.

Ačkoli se na nich stále pracuje, tyto takzvané produkty se sníženým rizikem tvořily 29 % loňských příjmů, což je výrazně více než v roce 2020, kdy činil jejich podíl 23,8 %. Při současném tempu pokroku by společnost mohla dosáhnout svého cíle ukončit prodej tradičních cigaret někdy na začátku roku 2030, aniž by to kdy skutečně narušilo její příjmy a zisky, které podporují solidní dividendu.

2. Citigroup

Dividendový výnos: 4,1 %

Posledních několik měsíců bylo pro většinu bankovních akcií těžkých, ale pro Citigroup ( C ) byly obzvláště těžké. Akcie čtvrté největší banky v zemi (měřeno aktivy) klesly oproti loňskému maximu o třetinu a stále jsou na dosah dalšího 52týdenního minima.

Investoři většinou sázejí na to, že kombinace rostoucích úrokových sazeb a hospodářského protivětru, který způsobí, bude pro společnost problematická. A možná se tak i stane. Pokles čistého zisku v minulém čtvrtletí o 46 % jistě vypovídá o potenciálních problémech, kterým by banka mohla letos čelit.

Z velké části se však přehlíží, jak přechodná může být letošní vnímaná slabost. Velká část propadu zisků v minulém čtvrtletí souvisí s následky ruské invaze na Ukrajinu. A ta část, která není, odráží přechod z období zběsilé aktivity v oblasti hypotečních úvěrů v roce 2021 spojený s naprostými komplikacemi spojenými s omezením nesplácení úvěrů a exekucí vyvolaným pandemií.

Jinými slovy, současné prostředí je příliš komplikované na to, aby se dalo použít jako barometr současného a krátkodobého stavu bankovního sektoru.

Ignorována je také skutečnost, že i když banky začnou poskytovat méně úvěrů, vyšší úrokové sazby znamenají vyšší ziskové marže dlužníků. Vzhledem k tomu, že současná roční výplata dividendy Citi ve výši 2,04 USD na akcii je stále jen zlomkem 6,70 USD, které analytici očekávají, že banka letos vydělá, je dividenda více než dobře zajištěna a lze s ní počítat.

3. Heinz

Dividendový výnos: 3,8 %

Nakonec přidejte společnost The Kraft Heinz Company ( KHC ) na seznam dividendových akcií, které byste nyní měli koupit.

Společnost možná znáte jako mateřskou společnost nejznámějších značek sýrů Mac and cheese a kečupů na světě. Kraft Heinz je však mnohem víc než to. Kromě některých značek, které spotřebitelé ve Spojených státech nemusí znát, patří do rodiny značek této společnosti také Oscar Mayer, Jell-O, Velveeta, Kool-Aid a brambory Ore-Ida.

Toto různorodé portfolio je důležité, protože společnosti vyrábějící spotřební zboží chtějí být připraveny pobízet k nákupu v každé uličce obchodu s potravinami. V sortimentu výrobků společnosti Kraft Heinz je však více investičních výhod než jeho šíře a hloubka. Společnost také nabízí spotřebitelům známé, hodnotově orientované zboží, které bude v případě zhoršení ekonomické situace vážně vyhledáváno. To znamená, že domácí sendvič s použitím lahůdkového masa Oscar Mayer by mohl nahradit hamburger z restaurace, pokud by se rozpočty v důsledku prudké inflace ztenčily.

Neohrožuje však inflace dobré společnosti stejně jako jiná odvětví? Ne tak rychle. Zatímco společnost Kraft Heinz loni naříkala nad zvýšením cen, které musela zavést, spotřebitelé si zrovna nepolepšili. Ačkoli loňská horní linie nebyla ve srovnání s tržbami v roce 2020 (kdy spotřebitelé jedli většinu jídla doma) příznivá, tržby v roce 2021 byly o 2,6 % lepší než v roce 2019. Ekologické tržby se zlepšily o 9,4 % oproti roku 2019, a to navzdory průměrnému 3,8% nárůstu cen v roce 2020.

Jde o to, že lidé mají větší tendenci vynechat nákup než jídlo, a to bez ohledu na jeho cenu. Právě tento druh odolnosti zajišťuje spolehlivé příjmy, které následně podporují výplatu dividend společnosti Kraft Heinz.

Tento článek představuje pouze názor autora. Nejedná se o investiční radu ani doporučení.

Zdroje: fool.com, Unsplash

Podobné články