Akcie e-commerce klesají poté, co výsledky společností Shopify, Etsy a eBay za první čtvrtletí investory neuspokojily

Foto: Unsplash

Akcie e-commerce klesají poté, co výsledky společností Shopify, Etsy a eBay za první čtvrtletí investory neuspokojily

Akcie elektronických obchodů se ve čtvrtek propadly a vedly k poklesu trhu v rámci rozsáhlého výprodeje poté, co výsledky za první čtvrtletí investory neuspokojily.

Společnosti Shopify, Etsy, eBay a Wayfair oznámily smíšené výsledky, které často zahrnovaly slabší než očekávané prognózy pro trendy v online nakupování. To způsobilo, že akcie společností Shopify, Etsy a Wayfair klesly během čtvrtečního obchodování až o 18 %, zatímco eBay se propadl o přibližně 9 %.

Široký výprodej akcií e-commerce způsobil, že akcie Amazonu ve čtvrtek klesly až o 7 %, protože zprávy od menších konkurentů kopírovaly výsledky Amazonu za první čtvrtletí z minulého týdne.

Tyto výsledky ukázaly, že po rozmachu nakupování v e-shopech v době pandemie COVID-19 se růstové trendy zpomalí, protože se otevírá fyzická ekonomika a společnosti zabývající se online nakupováním se snaží vypořádat s potenciálním přebytkem kapacit.

Společnost Etsy uvedla, že ve druhém čtvrtletí očekává tržby ve výši 540 až 590 milionů dolarů, což je výrazně pod očekáváním analytiků, kteří počítali s částkou 628 milionů dolarů.

Zatímco společnostem Etsy, Shopify a eBay se v prvním čtvrtletí podařilo zvýšit tržby, společnosti Wayfair nikoli. Společnost zaměřená na elektronické obchodování s nábytkem uvedla, že tržby v prvním čtvrtletí klesly o 14 % na 3,00 miliardy USD, což zahrnovalo 10% pokles v USA.

Kromě toho, že společnost Shopify nedosáhla odhadovaných zisků za první čtvrtletí, jí uškodilo oznámení o akvizici společnosti Deliverr, která je provozovatelem technologie pro plnění přepravních služeb, za 2,1 miliardy dolarů. Investoři nemusí být transakcí společnosti Shopify příliš nadšeni vzhledem k tomu, že Amazon právě odhalil, že má přeplněné sklady a nadbytečné kapacity ve své logistické síti.

Z dlouhodobějšího hlediska však společnosti zabývající se elektronickým obchodem zůstávají ve svém podnikání konstruktivní a stále pozorují silného spotřebitele, který by mohl pomoci pohánět ekonomiku vpřed tváří v tvář vyšší inflaci a rostoucím úrokovým sazbám.

"Zatímco globální ekonomikou prochází řada makroekonomických proudů, zdraví spotřebitelů zůstává relativně silné," uvedl generální ředitel společnosti Wayfair Niraj Shah. Tento názor odráží názor předsedy Fedu Jeroma Powella, který na včerejším zasedání FOMC řekl, že zdravý spotřebitel by mohl Fedu umožnit, aby při zvyšování úrokových sazeb přistál na měkkém povrchu.

Zdroje: businessinsider.com, Unsplash

Podobné články