Akcie Nike rostou

Foto: Unsplash

Akcie Nike rostou

Americká firma Nike se sídlem v Oregonu se pochlubila pozitivním výsledkem, který uvádí, že jejich akcie vzrostly o více než 3 %. Fiskální zisky a tržby Nike za druhé čtvrtletí překonaly očekávání Wall Street, protože spotřebitelská poptávka v Severní Americe, největším trhu maloobchodníků, byla silná. Generální ředitel John Donahoe řekl, že maloobchodník je v „mnohem silnější konkurenční pozici“, než tomu bylo před pandemií.

Nike v pondělí oznámila lepší než očekávané fiskální výsledky za druhé čtvrtletí, a to i přes pokračující tlaky v dodavatelském řetězci, které zpomalily dodávky a hrozily přerušením vánoční nákupní sezóny. Akcie v rozšířeném obchodování vzrostly o více než 3 %.

Zatímco uzavření továren souvisejících s Covidem v zámoří zpomalilo dodávky zásob na začátku tohoto roku, což narušilo jeho pokrok, tok zboží se během posledního čtvrtletí zvedl, zejména v Severní Americe, podle informací, které uvedla společnost Nike.

Finanční ředitel Matt Friend řekl analytikům, že všechny továrny ve Vietnamu jsou v provozu a výroba je zpět na zhruba 80 % úrovně před uzavřením. Společnost Nike je stále více přesvědčena, že celosvětová úroveň dodávek se do fiskálního roku 2023 normalizuje.

Společnost Nike v číslech

Společnost Nike během tříměsíčního období končícího 30. listopadu v porovnání s tím, co analytici očekávali podle odhadů Refinitiv měla zisk na akcii 83 centů vs. očekávaných 63 centů. Příjmy firmy činily 11,36 miliardy USD oproti očekávaným 11,25 miliardám USD.

Společnost Nike uvedla, že čistý příjem vzrostl na 1,34 miliardy dolarů nebo 83 centů na akcii z 1,25 miliardy dolarů nebo 78 centů na akcii o rok dříve. To překonalo očekávání analytiků ohledně zisku 63 centů na akcii.

Tržby vzrostly o 1 % na 11,36 miliardy USD z 11,24 miliardy USD, čímž překonaly odhady 11,25 miliardy USD. Prodeje v Severní Americe, největším trhu Nike, vzrostly o 12 %, což představuje nejvyšší růst ze všech geografických oblastí.

Prodeje v Číně

Prodeje ve Velké Číně klesly o 20 %, zatímco tržby v regionu Evropa, Střední východ a Afrika vzrostly o 6 %. Oživení společnosti Nike v Číně se v poslední době stalo pro investory důležitější, protože trh zůstává klíčem k budoucímu růstu společnosti. Západní značky čelily v Číně v důsledku globálního napětí určité reakci.

Společnost Nike uvedla, že v posledním čtvrtletí se v Číně prodalo méně položek, částečně kvůli ztrátě výroby v důsledku uzavření továren ve Vietnamu a nižším dostupným zásobám. Pokračující blokády související s Covidem v zemi také způsobily, že dopravní vzorce jsou nestabilnější. Analytik BMO Capital Markets Simeon Siegel uvedl, že měření trajektorie spotřebitelské poptávky v Číně, která je pro Nike velmi důležitým regionem, bude hlavní otázkou pro budoucí podnikání.

Fiskální rok 2022 bude pro Čínu rokem oživení podle slov Frienda. Očekává se totiž sekvenční zlepšení v regionu počínaje třetím čtvrtletím.

Digitální sázky

Nike uvedla, že její digitální tržby vzrostly meziročně o 12 %, zatímco tržby prostřednictvím Nike Direct vzrostly o 9 %. Společnost stále více stahuje své zboží z velkoobchodních kanálů, jako jsou diskontní prodejny, a místo toho prodává více cvičebního vybavení prostřednictvím svých vlastních webových stránek a obchodů.

Začátkem tohoto měsíce společnost Nike oznámila, že za nezveřejněnou částku koupila společnost RTFKT na výrobu virtuálních tenisek a vsadila na metaverse. Přihlašovala ochranné známky naznačující svůj záměr vyrábět a prodávat virtuální boty a oblečení značky Nike.

„Budeme investovat... do poskytování zážitků nové generace, které zahrnují značky RTFKT a Nike,“ informoval Donahoe na výzvu k výdělku.

Očekávání

Společnost Nike uvedla, že očekává, že náklady dodavatelského řetězce pro fiskální rok budou vyšší, než předpokládala před třemi měsíci, ale odmítla poskytnout konkrétní odhad. Společnost podpořila svůj celoroční výhled, který požaduje středně jednociferný růst tržeb.

V minulém čtvrtletí společnost Nike snížila svou prognózu příjmů pro fiskální rok 2022, aby zohlednila delší přepravní doby, nedostatek pracovních sil a prodloužené odstávky výroby ve Vietnamu, kde Nike vyrábí asi polovinu svých bot. Analytici očekávali, že Nike podle údajů Refinitiv vykáže roční zisk 3,59 USD na akcii při tržbách 47,1 miliardy USD. To by znamenalo meziroční nárůst tržeb o 5,7 %.

Ve třetím čtvrtletí Nike očekává, že tržby porostou nízkým jednociferným tempem oproti předchozímu roku v důsledku přetrvávajících efektů zavírání továren ve Vietnamu. Analytici předpovídali nárůst o 2,5 %.

Akcie Nike v pondělí zakončily poklesem o 2,7 %, ale meziročně vzrostly o 11 %, čímž její tržní kapitalizace dosáhla 248,5 miliardy USD.

Zdroje:

cnbc.com

Unsplash

 

Podobné články