Americký sportovní svět čeká rozsáhlá modernizace za 10 miliard dolarů

Velká část sportovních týmů napříč celým americkým sportovním odvětvím usiluje o modernizaci a do roku 2030 by dle odhadů mohly do rozvoje investovat více než 10 miliard dolarů.

Buffalo Bills plánují zcela nový stadion National Football League za 1,3 miliardy dolarů. Chicago Bears již utratili přes 197 milionů dolarů za získání pozemků, které by se nakonec mohly stát jejich novým domovem.

FedEx Field se rozpadá a fotbalový tým Washingtonu lobbuje za nový stadion ve Virginii. Několik týmů hlavní baseballové ligy a to včetně Kansas City Royals, Oakland Athletics a Tampa Bay Rays, chce také nové moderní sportovní prostory.

V Národní basketbalové asociaci se také leccos mění. Los Angeles Clippers začali stavět svou novou arénu za 1,2 miliardy dolarů.

Velká část sportovních týmů napříč celým americkým sportovním odvětvím usiluje o modernizaci a do roku 2030 by dle odhadů mohly do rozvoje investovat více než 10 miliard dolarů. Větší americké sportovní ligy si již zajistily příjmy z národních médií, takže nyní chtějí týmy zvýšit příjmy i v jiných oblastech. Nové a přepracované arény jsou jedním ze způsobů, jak efektivně investovat.

Sportovní kluby mají velkou šanci přilákat sponzorské smlouvy na nové budovy. Existuje také potenciální hra s nemovitostmi, přičemž franšízy včetně Atlanta Braves a Milwaukee Bucks využívají své nové budovy jako kotvy pro masivní realitní projekty. Tento vývoj pomáhá generovat pro týmy ještě více peněz.

Stále však zůstává debata o tom, kdo by měl financovat sportovní projekty a v čem by se měli stadiony v postpandemickém prostředí lišit.

V posledních 20 letech týmy maximalizovaly příjmy z arény přidáním větších podnikových apartmá, prostor a klubů. Probíhající pandemie Covid však toto myšlení a pohled na věc zcela mění.

Bill Mulvihill, šéf sportovní a zábavní skupiny U.S. Bank, pomáhal s financováním stadionu Los Angeles Rams SoFi, který stál 5 miliard dolarů.  Odpovídal ostatním, kteří předpovídají menší místa na obzoru pro příští generaci stadionů a arén.

Mulvihill k tomuto tématu uvedl: „Cílem je zařídit jedinečné zážitky pro fanoušky, nejen zvýšit celkový počet lidí na stadionu. Myslím si, že řeči a trend jsou celkově rozdílnou kapacitou, když mluvíme o arénách. Větší stadiony NFL si udrží velkou kapacitu."

Co se týká zvýšení návštěvnosti zápasů, tak si můžete všimnout, že skoro každý tým využívá sezení, jako jsou sady na úrovni NFL. Texas Rangers začlenili nové možnosti sezení pro Globe Life Field. To zahrnuje apartmá na hřišti a dva salonky na úrovni pole podél první a třetí základní linie.

„Tyto nové budovy jsou zaměřeny spíše na poskytování různých prémiových projektů sedadel, aby splňovaly požadavky trhu,“ řekl Dan Barrett, prezident CAA Icon, divize plánování stadionů a arén agentury CAA Sports.

"Soutěžíme s 80palcovou televizí ve vašem obývacím pokoji," řekl majitel New York Islanders Jon Ledecky, který v listopadu 2021 otevřel UBS Arena v hodnotě 1 miliardy dolarů.

„Všechny tyto nové arény budou muset dát fanouškům důvod vstát – jít ke svému autu a přijet na akci.  Pokud nebudou mít prvotřídní zážitek, budou se dívat na zápas doma,“ dodal Ledecky.

 

Zdroje: cnbc.com; unsplash

Nejnovější články