Autor: Adam Spáčil

3 akcie, které byste měli držet příštích 20 let

Je snadné nechat se strhnout úzkostí, která může vzniknout z volatilního akciového trhu.

Je snadné nechat se strhnout úzkostí, která může vzniknout z volatilního akciového trhu. Těžší je soustředit se na obrovský stroj na budování bohatství, kterým akciový trh již po desetiletí je. A nemluvím o jednodenních ziscích z růstových akcií; mám na mysli stabilní, dlouhodobé investování do skvělých společností, kterému věří investoři jako Warren Buffett.

I na současném trhu se můžete nastavit na dlouhodobý úspěch investováním do kvalitních podniků s potenciálem vyššího růstu. Tento trh, který nabízí příležitost nakupovat při poklesu, totiž můžete využít k nalezení skvělých obchodů. Dutch Bros (BROS), Home Depot (HD) a Lululemon Athletica (LULU) jsou tři nejlepší volby.

1. Jiný druh kávy

Kavárenské řetězce obvykle na investiční scéně nepůsobí nijak velkým dojmem. Je těžké konkurovat Starbucksu a menší společnosti jsou právě takové - menší. Společnost Dutch Bros má však jedinečnou kulturu a model, a jakkoli je malá, rychle roste a zaslouží si pozornost.

Společnost provozuje více než 600 kaváren ve 14 státech a v druhé polovině roku 2022 jich plánuje otevřít 65, tedy 130 nových prodejen v letošním roce. V příštích 10 až 15 letech vidí příležitost pro 4 000 prodejen, což jí dává obrovský prostor pro růst.

Tyto prodejny hrají zásadní roli při zvyšování tržeb v obtížné ekonomické situaci. Tržby ze srovnatelných prodejen se téměř nezměnily, ale ve druhém čtvrtletí společnost zaznamenala 44% meziroční nárůst tržeb na 186 milionů dolarů, a to především díky novým prodejnám.

Vykázala také čistou ztrátu ve výši 1,8 milionu dolarů poté, co v loňském roce vykázala čistý zisk 12 milionů dolarů. Ztráta byla způsobena především poplatky souvisejícími s první veřejnou nabídkou akcií, ale výdaje se zvýšily s růstem společnosti a z důvodu inflace a problémů s dodavatelským řetězcem. Ty by měly být dočasné a společnost již prokázala schopnost být zisková.

Důvodem, proč akcie vypadají jako atraktivní nákup, je velká příležitost pro nové prodejny, které by mohly znásobit jejich počet téměř sedmkrát. Během příštích zhruba deseti let se ekonomika pravděpodobně stabilizuje a společnost Dutch Bros pravděpodobně rozšíří své působení, což jí pomůže dosáhnout vyšší ziskovosti.

Akcie společnosti Dutch Bros vstoupily na burzu teprve před rokem a po počátečním skokovém růstu se jejich hodnota propadla - jen v roce 2022 klesla o 31 %. Během příštích 20 let by však akcie Dutch Bros měly trpělivé investory odměnit.

2. Bezkonkurenční v oblasti zlepšování bydlení

Home Depot je již desítky let lídrem v oblasti domácích kutilů, což se ještě umocnilo vstupem do další fáze digitálního a vícekanálového nakupování.

Byl velkým vítězem na začátku pandemie, kdy byli lidé v karanténě a starali se o domácí kutily. A na tento úspěch navazuje i v době, kdy čelí těžkým meziročním srovnáním.

Tržby se ve druhém čtvrtletí roku 2022 zvýšily o 6,5 % na 43,8 miliardy dolarů a zisk na akcii (EPS) vzrostl ze 4,53 na 5,05 dolaru, čímž překonal odhady analytiků ve výši 4,95 dolaru.

Home Depot provozuje v Severní Americe více než 2 300 prodejen, což z něj činí největšího maloobchodního prodejce podle počtu prodejen. Je také největším podle tržeb a vedení společnosti v posledních letech výrazně investovalo do digitální infrastruktury a distribučních sítí, aby si udrželo svůj náskok.

Byl v dobré pozici, aby mohl těžit z pandemických trendů poté, co před nástupem COVID-19 kompletně přepracoval svou digitální prezentaci, a pokračuje v digitální modernizaci, například nedávno integroval webové stránky s objednávkovým systémem.

Akcie společnosti Home Depot letos klesly o 33 % a obchodují se za rozumný 17násobek klouzavého 12měsíčního zisku, což je nejlevnější ocenění za více než deset let. Je skvělá doba pro nákup akcií této špičkové společnosti, která nabízí silný potenciál pro zisky v příštích 20 letech.

3. Vedoucí oděvní průmysl novým směrem

Athleisure je rostoucím fenoménem v oděvním průmyslu a společnost Lululemon stojí v čele toho, že se z něj stal dominantní každodenní trend. Kanadská společnost vyrábějící aktivní oblečení má úspěšný vzorec kvalitních výrobků, spojení se zákazníky a robustní omnichannel síť. To vedlo k vysokým tržbám a silné ziskovosti a nic nenasvědčuje tomu, že by měla zpomalit.

Ve druhém čtvrtletí (skončilo 31. července) vzrostly tržby meziročně o 29 % na 1,9 miliardy dolarů a zisk na akcii se zvýšil z 1,59 na 2,26 dolaru. Ještě působivější je, že v době, kdy většina maloobchodníků pociťuje dopady inflace a rostoucích nákladů na své marže (přinejmenším), se hrubá marže oděvní společnosti oproti loňskému roku zlepšila o 1,5 % a provozní marže o 2,5 %.

A budoucnost vypadá stejně zářivě. Vedení společnosti nedávno představilo novou strategii, podle níž chce do roku 2026 zdvojnásobit prodej pánských produktů a digitální prodej a zečtyřnásobit mezinárodní prodej. Společnost již s touto strategií dosáhla dřívějšího než očekávaného úspěchu a očekává, že do tohoto roku zdvojnásobí i roční tržby za rok 2021.

Akcie společnosti Lululemon byly za posledních pět let výjimečnou investicí, která si připsala téměř 450 %. V současné době se akcie obchodují za přibližně 40násobek klouzavého 12měsíčního zisku, což se zdá být pro tuto růstovou akcii přijatelné ocenění.

Zdroje: fool.com, Unsplash.com

Nejnovější články