Tento gigant v oblasti elektronického obchodování právě dokončil zajímavé rozdělení akcií. To však není jediný důvod, proč naskočit na palubu.
Index Nasdaq Composite se od začátku roku propadl o 29 %, takže nyní je potenciálně vhodný čas vsadit na kvalitní společnosti, které se obchodují levně. Společnost Amazon (AMZN), která se čerstvě dočkala očekávaného rozdělení akcií na 20 ku 1, by mohla být vhodným kandidátem. Zde jsou tři důvody, proč má tento gigant v oblasti elektronického obchodování šanci na dlouhodobý úspěch.
1. Akcie jsou relativně levné
Rozdělení akcií je situace, kdy společnost rozdělí počet svých akcií o předem stanovenou částku, aniž by se změnila její tržní hodnota (hodnota všech akcií v oběhu). Ačkoli rozdělení akcií nemá vliv na základní ukazatele, zlevňuje akcie a zvyšuje jejich psychologickou přitažlivost pro menší investory. To znamená, že rozdělení akcií společnosti Amazon z 6. června přichází na konci masivního 35% poklesu od začátku roku. Akcie jsou tedy (alespoň v tomto případě) nyní relativně levnější jak z hlediska ceny, tak z hlediska ocenění.
S tržní kapitalizací 1,2 bilionu dolarů se Amazon obchoduje za pouhý 2,4násobek 12měsíčních příjmů. Toto číslo je sice v souladu s průměrem indexu S&P 500, který činí 2,4, ale je dramaticky nižší než u jeho kolegů na Nasdaqu, kteří se mohou pochlubit průměrným násobkem ceny k tržbám ve výši 4,5. Klouzavý násobek ceny k zisku společnosti Amazon ve výši 55 rovněž vypadá přiměřeně vzhledem k jejímu potenciálu pro výraznou expanzi hospodářského výsledku v dlouhodobém horizontu.
2. Cloud computing jede na plné obrátky
Proč si tedy Amazon zaslouží zdravé ocenění zisku? Nápověda: není to jeho hlavní činnost v oblasti elektronického obchodu. Amazon Web Services (AWS) - se zdá být hnací silou jejího růstu zisků na další desetiletí.
Čisté tržby společnosti Amazon se v prvním čtvrtletí meziročně zvýšily pouze o 7 % na 116,4 miliardy dolarů, a to kvůli slabým výsledkům v segmentech elektronického obchodování v Severní Americe a v zahraničí. Obě geografické oblasti se podle vedení společnosti možná příliš rozšířily během pandemického boomu a nyní se potýkají s nadbytkem zaměstnanců a kapacit. Segment cloud computingu společnosti Amazon se však tomuto trendu vymyká.
Tržby AWS vzrostly o 37 % na 18,4 miliardy dolarů a provozní zisk se zvýšil o 57 % na 6,5 miliardy dolarů ve srovnání se ztrátou 2,8 miliardy dolarů v oblasti elektronického obchodování společnosti. Ačkoli není jasné, zda si cloudové podnikání společnosti Amazon udrží svou trajektorii, analytici výzkumné společnosti Redburn jsou velmi optimističtí a předpokládají, že jen AWS bude mít nakonec hodnotu 3 biliony dolarů, a to díky svým výhodám v rozsahu, nákladech a technologiích ve srovnání s konkurencí.
3. Růst by mohly podpořit i další podniky
Úspěch společnosti Amazon se opírá o její schopnost přejít do synergických odvětví a podpořit tak svůj růst. Nejdříve to bylo online knihkupectví, poté všeobecné elektronické tržiště a nakonec diverzifikovaná technologická platforma, která vydělává většinu svého zisku na cloud computingu. Další podniky by mohly být na řadě.
Podle Business Insideru se Amazon stal třetí největší společností v oblasti digitální reklamy (za společnostmi Google společnosti Alphabet a Facebook společnosti Meta Platforms) s příjmy z reklamy ve výši 31 miliard dolarů v roce 2021. Amazon se také hlouběji prosazuje v oblasti přímého streamování prostřednictvím akvizice MGM Studios za 8,5 miliardy dolarů. Tato transakce by mohla do jeho portfolia obsahu Prime Video přidat tisíce filmových titulů a televizních epizod - což mu umožňuje konkurovat streamovacím rivalům v nabídce jedinečného a originálního obsahu.
Obrovský rozsah společnosti Amazon jí umožňuje uvolnit hodnotu v odvětvích, která sousedí s její hlavní činností, což jí pomáhá položit základy pro další expanzi. Stane se společnost dalším Netflixem nebo Googlem? Kdo ví. Ale vzhledem k jejím dosavadním úspěchům v různých odvětvích bych si na to nevsadil.
Tento článek představuje pouze názor autora. Nejedná se o investiční radu ani doporučení.
Zdroje: fool.com, Unsplash.com