Foto: Unsplash

65% příslušníků generace Z se letos plánuje připojit k velké rezignaci, vyplývá z průzkumu

Generace Z je připravena opustit své zaměstnání.

Podle nové zprávy platformy pro získávání talentů Lever, která se dotazovala 1 200 dospělých zaměstnaných na plný úvazek, plánuje 65 % této generace v letošním roce odejít ze zaměstnání. To je mnohem více než 40 % všech zaměstnanců v průzkumu, kteří plánují odejít za méně než rok.

Možná je to proto, že generace Z upřednostňuje v práci jiné hodnoty. Průzkum také zjistil, že 42 % příslušníků generace Z by raději pracovalo ve firmě, která jim dává smysl života, než ve firmě s vyšším platem, zatímco více příslušníků milénia (49 %) a generace X (56 %) by raději pracovalo ve firmě, která více platí.

Je to důkaz toho, že generace Z vstupuje do pracovního procesu za vlastních podmínek a s novou odvahou, která nebyla u předchozích generací zaznamenána, požaduje změny. Jak loni napsala Emma Goldbergová z deníku The New York Times, dělají vše od delegování úkolů na svého šéfa až po to, že po splnění úkolů pro daný den pracují méně. Něco z toho je součástí "zpomalení", cílevědomého posunu ve zpomalení produktivity s cílem lepší rovnováhy mezi pracovním a soukromým životem. A pokud jim to nevyhovuje, generace Z se neostýchá opustit mizerné zaměstnání ve prospěch lepšího.

Lauren Stiller Rikleenová, prezidentka Rikleen Institute for Strategic Leadership, již dříve řekla serveru Insider, že generace Z má díky éře práce na dálku navrch v požadavcích na autonomii na pracovišti. Dodala, že jejich životy se ve vnímavém období obrátily vzhůru nohama.

"Bylo jim toho tolik odebráno, co se týče přístupu, a mohli bychom pokračovat dál a dál v tom, co všechno bylo ztraceno," řekla. "To přeformuluje vaše myšlení... začnete přemýšlet o tom, co je pro vás důležité a jak to vyjádřit."

Takové přehodnocení vysvětluje, proč generace Z vede v tom, co generální ředitel společnosti LinkedIn Ryan Roslansky v říjnu nazval "velkým převratem". Jeho tým zjistil, že počet změn zaměstnání na síti LinkedIn se meziročně zvýšil o 54 %, přičemž počet změn zaměstnání u generace Z vzrostl o 80 %.

Tato zjištění se shodují s údaji zveřejněnými dříve v roce 2021. Koncem července průzkum Bankrate zjistil, že téměř dvakrát více pracovníků z generace Z a mileniálů než boomers plánuje v nadcházejícím roce hledat novou práci. V srpnu studie společností Personal Capital a The Harris Poll zjistila, že dvě třetiny dotázaných Američanů by rády změnily zaměstnání. Většina příslušníků generace Z si to myslela (91 %), stejně jako více než čtvrtina mileniálů.

Nedávné údaje společnosti Lever naznačují, že tyto trendy se v dohledné době nezpomalí. A vzhledem k tomu, že počet volných pracovních míst v prosinci vzrostl, bude na ně čekat spousta pracovních míst.

Je to pozitivní znamení, že generace Z se cítí oprávněna k přerozdělování, vzhledem k tomu, že se kdysi zdálo, že ročník 2020 by mohl jít ve stopách nejstarších mileniálů, kteří absolvovali do recese. V době pandemie byli nejvíce zasaženi mladí pracovníci, kteří vstoupili do ekonomiky s 14,7% mírou nezaměstnanosti, a absolventi z roku 2021 měli loni v létě největší problém najít práci.

Ale po dvou letech a jedné krátké recesi se generace Z ujímá pracovní síly způsobem, který ukazuje, že se již odrazila ode dna.

Zdroje: businessinsider.com, Unsplash.com

Podobné články