Autor: Adam Spáčil

Akvizice dokončena, Block zpřístupňuje Afterpay prodejcům

Společnost Block (dříve Square) dokončila akvizici australské firmy Afterpay (buy now, pay later, BNPL) a podle tiskové zprávy ji zpřístupnila svým online obchodníkům v Austrálii a USA.

Novinka: Společnost Block (dříve Square) dokončila akvizici australské firmy Afterpay (buy now, pay later, BNPL) a podle tiskové zprávy ji zpřístupnila svým online obchodníkům v Austrálii a USA.

Obchodníci mohou Afterpay přijímat zdarma až do 10. května. Společnost Block uvedla, že v nadcházejících týdnech zpřístupní Afterpay pro nákupy v obchodech a na své vývojářské platformě.

Příležitosti: Dohoda přináší konkurenční výhody pro Block i Afterpay.

Blok může pomocí Afterpay zvýšit loajalitu obchodníků a zvýšit objem prodeje.

Přijetí BNPL roste: Podle našich prognóz se očekává, že počet uživatelů BNPL v USA v roce 2022 meziročně vzroste o 31,4 %. Nabídka BNPL rostoucímu počtu spotřebitelů, kteří ji chtějí, je pro obchodníky stále důležitější, mimo jiné proto, že pomáhá omezit opouštění košíku a zvyšuje konverze: Podle odhadů společnosti RBC Capital Markets může BNPL zvýšit míru konverze v maloobchodě o 20 až 30 % a průměrnou velikost vstupenky o 30 až 50 %.

Nabídka služby Afterpay nejenže pomáhá společnosti Block generovat vyšší příjmy, ale také zvyšuje její hodnotu pro obchodníky. To může platit zejména pro malé podniky - které tvoří velkou část prodejní základny Square -, které by si jinak spolupráci s velkými poskytovateli BNPL nemohly dovolit.

Zapojení služby Afterpay do služeb pro obchodníky může společnosti Block pomoci udržet si náskok i v oblasti in-store, kde je konkurence stále intenzivnější: Například společnost PayPal se stává pro Block stále větší hrozbou, protože rozšiřuje své řešení Zettle, zaměřené na prodejní místa pro malé podniky.

Afterpay může využít dosahu společnosti Block.

Získání společností Block dává společnosti Afterpay možnost distribuce: Poskytovatel BNPL může využít lukrativní globální základnu obchodníků společnosti Block, která ve třetím čtvrtletí vygenerovala hrubý objem plateb ve výši 41,7 miliardy dolarů. Společnost Afterpay ve svém fiskálním roce 2021 zpracovala méně než polovinu této částky (22,4 miliardy dolarů) ze základního objemu prodeje.

Díky tomu má společnost Afterpay také rozmanitější škálu partnerů z řad obchodníků. Již nyní spolupracuje s několika velkými značkami, ale nyní budou jeho služeb využívat i menší podniky. A na rozdíl od dohod s velkými značkami nebude Afterpay pravděpodobně čelit stejnému konkurenčnímu tlaku u menších obchodníků. Mnoho velkých společností, jako je Target, spolupracuje s několika poskytovateli BNPL, což ztěžuje získávání tržeb.

Celkový obraz: V posledních několika měsících prošel Block změnami, které odrážejí snahu o diverzifikaci jeho podnikání.

Na začátku prosince společnost změnila svůj název na Block, aby se tak zařadila do rychle se rozvíjející oblasti kryptoměn. A generální ředitel Jack Dorsey (nadšený příznivec kryptoměn), odstoupil ze své funkce na Twitteru, což znamená, že možná zvýší svou angažovanost ve společnosti Block. V současné době se ve firmě pracuje na několika produktech, včetně hardwarové peněženky a systému pro těžbu bitcoinů.

Block se může rozhodnout začlenit kryptoměny do svého ekosystému prodejců, případně je umožnit jako platební metodu v místě prodeje, podobně jako to dělá PayPal. To by mohlo společnosti Afterpay poskytnout příležitost v oblasti digitálních měn, která nabízí vlastní konkurenční výhody, protože hráči jako Affirm plánují do tohoto sektoru také vstoupit.

Zdroje: businessinsider.com, Unsplash.com

Nejnovější články