Autor: Radka Guzi

Amazon otevírá obchod s oblečením v reálném světě s moderními montážními místnostmi

Společnost Amazon ve čtvrtek oznámila, že spouští svůj první obchod s oblečením s názvem Amazon Style. První pobočka se sídlem na předměstí Los Angeles Glendale v Kalifornii bude otevřena koncem tohoto roku.

Společnost Amazon ve čtvrtek oznámila, že spouští svůj první obchod s oblečením s názvem Amazon Style. První pobočka se sídlem na předměstí Los Angeles Glendale v Kalifornii bude otevřena koncem tohoto roku. Amazon experimentoval s fyzickými maloobchodními formáty v potravinách a knihách, ale nikdy v těchto obchodech neprodával oblečení ani boty.

Po zvrácení kamenného maloobchodu otevírá Amazon obchod s oblečením ve fyzickém světě. První obchod Amazon Style, který se nachází na předměstí Los Angeles v Glendale v Kalifornii, otevře své brány koncem tohoto roku, oznámila společnost ve čtvrtek.

Obchod bude obsahovat dámské a pánské oblečení, boty a doplňky od známých i rozvíjejících se značek s cenami vyhovujícími širokému spektru nakupujících.

„Najdete zde vše od základních 10 dolarů přes designové džíny až po nadčasový kousek za 400 dolarů,“ uvedla Simona Vasen, výkonná ředitelka Amazon Style a dodala: „Chceme splnit každý rozpočet a každou cenu.“

Přibližně 30 000 čtverečních stop má prodejní plocha velikost typického T.J. Maxx umístění, ale menší než průměrný obchodní dům.

Nový koncept obchodu představuje nejnovější experiment Amazonu ve fyzickém maloobchodě. Společnost začala po špičkách pronikat do fyzického maloobchodu, když v roce 2015 otevřela knihkupectví, poté se dostala do vesmíru akvizicí luxusního obchodníka s potravinami Whole Foods za 13,7 miliardy dolarů v roce 2017. Od té doby uvedla na trh řadu dalších formátů, včetně uchop a pusť, obchody se smíšeným zbožím, obchody s nejprodávanějším zbožím online a dokonce i vlastní řetězec supermarketů.

Amazon roky zvyšoval svůj podíl na prodeji oblečení. Loni v březnu Wells Fargo řekl, že Amazon překonal Walmart jako č. 1 prodejce oděvů v USA a odhaduje se, že prodej oděvů a obuvi Amazonu v USA vzrostly v roce 2020 přibližně o 15 % na více než 41 miliard USD. (Amazon ve svých finančních výsledcích nerozlišuje prodeje oblečení.)

Amazon zaznamenal brzký úspěch s online oblečením tím, že prodával širokou škálu základních věcí od oblíbených značek a svých vlastních privátních značek. V posledních letech se posunula na vyšší trh otevřením luxusních online obchodů s luxusní módou.

Spuštěním svého prvního obchodu Style mohl Amazon získat zákazníky, kteří by ho jinak nepovažovali za destinaci s oblečením.

High-tech nákupní zážitek

Amazon říká, že doufá, že napraví některé z bolestivých bodů, které se vyskytují v tradičních maloobchodních prodejnách, jako je montážní místnost, a zároveň omezí část nepořádku, který může způsobit, že prodejní podlahy vypadají skličující a neuspořádané.

Nakupující budou při procházení obchodu silně spoléhat na svůj smartphone.

Když nakupující vejdou do obchodu, uvidí „výstavní položky“ obsahující pouze jednu velikost a barvu konkrétního produktu; zbývající zásoby každého produktu budou uloženy v zadní části obchodu. Po přihlášení do aplikace Amazon na chytrém telefonu naskenují QR kód na položce a zobrazí další velikosti, barvy, hodnocení produktů a další informace, jako jsou personalizovaná doporučení pro podobné položky. „To nám umožňuje nabízet větší výběr, aniž bychom museli zákazníci prosévat regály, aby našli tu správnou barvu, velikost a střih,“ uvedl Vasen.

Po naskenování QR kódu na položce mohou nakupující kliknout na tlačítko v aplikaci Amazon a přidat položku do montážní místnosti nebo ji odeslat na přepážku. Do montážních místností Amazon přidal dotykové displeje, které mohou zákazníci používat k hodnocení položek nebo k dodání různých stylů nebo velikostí do jejich montážní místnosti.

Každá položka je poté odevzdána do „zabezpečené skříně“ v šatně, která se odemkne poté, co pracovník obchodu odevzdá oblečení. To zákazníkům umožňuje pokračovat v nakupování, aniž by museli opustit montážní místnost a najít zaměstnance, uvedl Amazon.

Nakupující budou moci k platbě při pokladně použít systém Amazon One pro skenování dlaní.

Stejně jako ostatní fyzické maloobchodní koncepty Amazonu se i obchody Amazon Style pokoušejí spojit online a offline nakupování společnosti. Vasen konstatoval, že zákazníci budou mít přístup k historii nákupů v obchodě v aplikaci Amazon.

Ale na rozdíl od obchodů Whole Foods Vasen řekl, že obchody Style nebudou nabízet žádné speciální slevy pro předplatitele Prime.

Zdroje:

cnbc.com

unsplash.com

Nejnovější články