Foto: Unsplash

Aplikace s vínem zažívá boom, zakladatel popisuje, co bude dál

Než se objevil Facebook, existoval CellarTracker.

Eric LeVine, bývalý zaměstnanec Microsoftu, který se do vína zamiloval na cyklistickém výletě v Itálii, vytvořil tuto webovou stránku pro vlastní potřebu v roce 2003 a o rok později ji zpřístupnil veřejnosti. V roce 2005 opustil své každodenní zaměstnání.

CellarTracker rostl v době pandemie Covid-19, kdy se prodejci vína stali digitálními a spotřebitelé hledali místa, kde by se o víně dozvěděli více.

CellarTracker se proslavil jako místo, kde lze vyhledávat odrůdy vín a nakupovat lahve prostřednictvím jiných stránek, například Vivino. Samotné elektronické obchodování nebylo nikdy LeVinovou hlavní prioritou. Místo toho aplikace pomáhala nadšencům spravovat, co mají po ruce, rozhodovat se, kdy otevřít lahve vína, a zjišťovat, co by mohli chtít příště.

Zdálo se, že to je přesně to, co uživatelé chtějí. CellarTracker čítá 11 milionů unikátních návštěvníků ročně a desítky tisíc z nich za službu, která nabízí 9 milionů recenzí téměř 4 milionů různých druhů vín, platí.

Nyní se spolu s dalšími společnostmi zaměřenými na víno rozšiřuje, protože spotřebitelé stále více utrácejí online.

"To, o co se nyní snažím, je start-up," řekl LeVine. Počet zaměstnanců společnosti se rozrostl ze čtyř lidí na 13 v roce 2021, přičemž noví zaměstnanci byli přijati v oblasti datových věd, inženýrství, designu a marketingu. LeVine uvedl, že chce více experimentovat a zkoumat nové zdroje příjmů.

Svět vína se během pandemie stal stále více digitálním. Podle odhadu Mezinárodní organizace pro révu a víno se i přes výluky spotřeba v USA v roce 2020 ve srovnání s předchozím rokem nezměnila. Online kanály však v listopadu představovaly více než 9 % celkového prodeje amerických vinařství, což je nárůst oproti 2 % v dubnu 2020, uvedl Rob McMillan, zakladatel vinařské divize Silicon Valley Bank. Do pěti let by podle něj mohly dosáhnout 20 % všech prodejů.

LeVine uvedl, že odstoupil od devíti akvizic, společných podniků nebo investic, včetně společnosti Robert Parker Wine Advocate, která zpopularizovala stobodovou stupnici, poté, co se rozhodl, že se nechce vzdát kontroly.

Místo toho se v roce 2020 rozhodl posílit CellarTracker pomocí externích investic za svých podmínek. Jeho hlavním investorem je Brad Goldberg, bývalý generální ředitel vyhledávacího oddělení společnosti Microsoft, se kterým se LeVine poprvé setkal v roce 1997.

V roce 2021 společnost najala svého prvního datového vědce Erica Hullandera, který začal provádět pozorování o tom, jak dlouho může trvat, než vína dozrají.

LeVine uvedl, že společnost sestavuje poradní skupinu vinařství, aby zjistila, co potřebují, včetně přítomnosti na stránkách a způsobu poskytování informací spotřebitelům.

Společnost chce postupovat opatrně, aby neohrozila pověst stránky jako aplikace pro produktivitu vinařských nerdů.

"Když pošlu lidem e-mail dvakrát ročně, je to hodně," řekl LeVine. "Začneme to dělat trochu víc a necháme lidi, aby to zesílili nebo zeslabili."

Zároveň však dodává: "Když se podíváte zeširoka na technologie a sociální média, jsme zaplaveni společnostmi, které s našimi daty dělají opravdu strašidelné věci. My tam prostě nepůjdeme."

Zdroj: cnbc.com, Unsplash

Podobné články