Italskému výrobci luxusních sportovních aut Ferrari se podařilo překonat všechny odhady a ve třetím čtvrtletí prodat více aut, než očekávali analytici. Automobilka tak mohla vykázat historicky nejvyšší tržby.
„Ferrari zaznamenalo rekordní počet objednávek po celém světě, zejména v Číně a Spojených státech,“ uvedl generální ředitel Benedetto Vigna a dodal, že Ferrari nemělo během covidové pandemie žádné problémy s dodavateli. „Na rozdíl od ostatních automobilek ve světě náš tým složitou situaci zvládl,“ řekl.
Díky tomu mohla automobilka dodat během třetího čtvrtletí svým zákazníkům celkem 2 750 nových luxusních vozů, což bylo o 18,9 % více než ve třetím kvartále roku 2020 a dosáhnout tržeb 1,053 miliardy eur. „Poprvé v naší historii přesáhly příjmy za čtvrtletí 1 miliardu eur,“ zdůraznil Benedetto Vigna. Automobilka zároveň oznámila, že její zisk za třetí čtvrtletí meziročně stoupl o 12 % na 371 milionů eur. Překonal odhady analytiků na úrovni 365 milionů eur.
Akcie společnosti Ferrari NV (RACE) se obchodují na hlavní americké burze NYSE. Nejsou nijak volatilní a posledních pět let se nepřetržitě pohybují ve stabilním růstovém trendu. Od roku 2019 vystoupaly z 98 USD na zhruba 250 USD za akcii. Díky solidním hospodářským výsledkům překročily ve třetím čtvrtletí odhady analytiků, kteří stanovili průměrnou cílovou cenu 232 USD.
Při pohledu do budoucna na fiskální rok 2021 Ferrari očekává upravený zisk na akcii ve výši přibližně 4,30 eur při tržbách okolo 4,3 miliardy eur. „Silné výsledky za třetí čtvrtletí jsou důležitým krokem směrem k výhledu pro celý rok. Vynikající vztahy se zákazníky, které jsou klíčem k dosažení dvouciferného růstu v tomto čtvrtletí a roce, se odrážejí v rekordním celosvětovém příjmu objednávek. Tyto výsledky mi umožňují dívat se do budoucnosti s velkou důvěrou a optimismem,“ uvedl v konferenčním rozhovoru pro investory generální ředitel Benedetto Vigna.
Ferrari vyrábí nadčasové ikony, které jsou nejen krásné na pohled, ale také poskytují jedinečný zážitek. První auto s hybridním motorem V6, které uvedla automobilka na trh v červnu, bylo přijato s obrovským nadšením a objednávky přicházely ještě dříve, než měli zákazníci možnost vůz vůbec vidět. První elektromobil Ferrari bude představen v roce 2025 a tradičně má vynikat svou kreativitou a schopností využívat technologie budoucnosti. Přesně v duchu filozofie firmy: Vlastnit Ferrari je mnohem víc než vlastnit jen auto.
Zdroje: ferrari.com, zacks.com, unsplash