Tisíce lidí dostaly na letošní Vánoce nečekaný dárek, když jim evropská banka Santander omylem vložila na účet 130 milionů liber (176 milionů USD) v rámci 75 000 transakcí.
Chyba se stala, když byly platby z 2 000 firemních účtů ve Velké Británii zpracovány dvakrát, což znamenalo, že někteří zaměstnanci dostali dvojnásobnou mzdu a dodavatelé také více, než očekávali.
Banka uvedla, že duplicitní platby byly způsobeny "problémem s plánováním", který byl nyní odstraněn.
Nyní se snaží získat zpět chybné platby, z nichž mnohé byly zaslány na bankovní účty provozované konkurenčními bankami.
"Omlouváme se, že kvůli technickému problému byly některé platby od našich firemních klientů nesprávně duplikovány na účty příjemců," uvedl mluvčí Santanderu.
"Žádný z našich klientů v důsledku toho v žádném okamžiku nezůstal bez peněz a v následujících dnech budeme usilovně spolupracovat s mnoha bankami ve Spojeném království na obnově duplicitních transakcí."
Zprávy naznačují, že incident mohl některým zaměstnancům mzdové účtárny zkazit náladu na Štědrý den a na Boží hod.
"Zkazilo mi to sváteční období, protože jsem si myslel, že jsem omylem vyplatil statisíce - myslel jsem si, že jsem udělal něco špatně," řekl údajně BBC jeden mzdový manažer. "Myslel jsem si, že jsem to byl jen já a že budu mít v práci problémy."
Manažerka mzdové účtárny dodala, že Santander podle zprávy nesdělil, jak by podniky měly zaměstnancům vysvětlit druhou platbu, ani neposkytl žádné informace o tom, jak by měla být vrácena.
Společnost Santander uvedla, že proces vymáhání finančních prostředků je průmyslovým procesem známým jako "proces vymáhání bankovních chyb". Dodala, že v souladu s tímto procesem začala spolupracovat s dalšími bankami a že tyto banky budou usilovat o zpětné získání omylem provedených plateb z účtů svých zákazníků.
Uvedla také, že má možnost získat zpět finanční prostředky přímo z účtů lidí.
Zdroj: cnbc.com, Unsplash