Foto: Unsplash

Čínský JD.com překonal svůj předchozí rekord ze Singles Day s tržbami 48,7 miliardy dolarů

Čínský gigant elektronického obchodování  JD.com dosáhl na svých platformách tržeb ve výši 311,4 miliardy juanů (48,6 miliardy dolarů).

Číslo zveřejněné JD.com se označuje jako objem transakcí. Je to množství peněz, které je zpracováno na jejích platformách elektronického obchodu a které se přímo nepromítá do příjmů společnosti – a nebere v úvahu vrácené položky.

Přesto je to známka vysoké  chuti nakupujících na prodejní události Singles Day nebo taky známé jako Double 11. Je to hlavní nákupní událost v Číně, která hravě zastíní Black Friday a Cyber ​​Monday v USA, pokud jde tedy o tržby.

V loňském roce činil objem transakcí JD.com 271,5 miliardy juanů. Do konce Singles Day letos zbývá ještě několik hodin. Prodej JD.com končí v pátek o půlnoci čínského času, takže se očekává, že objem transakcí ještě poroste.

Konkurent JD.com Alibaba zatím nezveřejnil žádné údaje transakcích a to napříč svými všemi  platformami.

Společnost Alibaba zahájila akci Singles Day v roce 2009. Nyní jsou do ní zapojeni i všichni maloobchodníci po celé zemi, nabízejí v tyto dny obrovské slevy, aby nalákali spotřebitele ke koupi svého zboží.

Zatímco se tradičně jednalo o 24hodinovou akci typu flash-sale, Singles Day se každým rokem prodlužuje.

Společnost JD.com měla předprodejní období od 20. října do 31. října. Oficiální prodeje oficiálně pokračovali až do páteční půlnoci.  Delší doba prodeje je jedním z hlavních důvodů, proč JD.com letos dokázala letos zvýšit svůj objem transakcí.

Letošní Double 11 nabral jiný rozměr a to pod přízrakem čínského zásahu proti domácímu technologickému sektoru. Jedná se také o obavy o ekonomický růst a tlak prezidenta Si Ťin-pchinga směrem k umírněnějšímu bohatství pro všechny, neboli ku „společné prosperitě“.

Podle předběžných informací prodej společnosti nadále roste a výsledek tedy ve finále bude ještě vyšší.
 

Zdroje: cnbc.com;  unsplash

Podobné články