Google významně mění své reklamní podnikání

Alphabet, dceřiná společnost Google se dohodla, že v rámci urovnání v protimonopolním sporu zaplatí francouzským regulačním orgánům 220 milionů eur.

Těch 220 milionů eur - přibližně 268 milionů dolarů - je pouhou fackou pro reklamního giganta, který za první čtvrtletí vygeneroval provozní příjem 16,4 miliardy dolarů. Větší pokutou jsou změny, které Google odsouhlasil s provedením reklamního podnikání, a Google může preventivně sledovat stejný směr na jiných trzích.

Příliš velká kontrola nad daty

Protimonopolní případ vznesený francouzskými úřady údajně Google privilegoval jeho vlastní nástroje pro nákup reklam - Google AdX a DoubleClick for Publishers - tím, že umožnil volnější tok dat mezi těmito dvěma službami.

Prakticky to funguje takto. Pokud chce vydavatel na svém webu zaplnit nadbytečný reklamní inventář, použije platformu na straně nabídky k uvedení do aukce napříč reklamními burzami. Reklamy mohou podávat nabídky na burze na základě různých kritérií známých o webových stránkách a návštěvníkovi.

Reklamní server bude sbírat nabídky na více burzách a naplní inventář reklamami s nejvyšší nabídkou ve všech burzách, se kterými pracuje. Server společnosti Google, dříve známý jako DoubleClick for Publishers, je jedním z nejoblíbenějších vydavatelů.

Google ale také provozuje burzu AdX. Reklamní server Google může shromažďovat údaje o tom, co viděl na jiných burzách, například cenu vítězných nabídek, a může (a aktuálně to dělá) sdílet tato data s uchazeči AdX. AdX navíc dobře fungoval s vlastním reklamním serverem Google, ale nefunguje tak dobře s konkurenčními reklamními servery, což posiluje používání služby DoubleClick for Publishers mezi provozovateli webových stránek.

Tato bezplatná výměna dat mezi produkty společnosti Google při současném omezení dat a použití pro jiné reklamní nástroje rozrušila vydavatele a přesvědčila regulační orgány, aby jednaly.

Co se mění?

Google plánuje vyvinout některá řešení, která by řešila vzniklé problémy.

Zaprvé má v úmyslu usnadnit uchazečům na jiných burzách přístup k datům ze svého reklamního serveru, včetně minimální nabídky pro vítězství v aukcích, s nimiž dříve privilegoval AdX. Společnost uvedla, že by mohla čelit technické výzvě v některých případech, kdy nabídky probíhají mimo její reklamní platformu, ale bude se snažit nabídnout co nejvíce údajů.

Google navíc uvedl, že bude „implementovat změny produktů, které zlepšují interoperabilitu mezi Ad Manager a reklamními servery třetích stran“. Jinými slovy, nebude nutit (pro nedostatek lepšího slova) vydavatele, aby používali svůj vlastní reklamní server, aby získali přístup k dražitelům na jeho burze reklam.

Zdroje: fool.com, Unsplash.com

Nejnovější články