Foto: Unsplash

Indický start-up Mensa Brands za pouhých šest měsíců doslova vystřelil vzhůru

Agregátor značek pro spotřebitele se tento týden stal nejrychleji rostoucí společností v historii Indie. Tato společnost dosáhla kýžené hranice poté, co zafinancovala svou sérii B ve výši 135 milionů dolarů a získala tím hodnotu 1 miliardy dolarů.

Financování, které vedl Falcon Edge Capital, přebírá celkové peníze získané v dluhu a s vlastním kapitálu na 300 milionů dolarů.

"Během prvních šesti měsíců provozu jsme skutečně ziskoví a nadále hodláme provozovat tuto činnost už jen ziskovým způsobem," řekl ve čtvrtek zakladatel Ananth Narayanan této společnosti.

Mensa Brands funguje tak, že pod svá křídla získává digitální značky a rozšiřuje jejich povědomí doma i v zámoří. V současné době zastřešuje 12 značek ve třech klíčových kategoriích: móda, domácnost a krása a osobní péče.

"Ve skutečnosti jsme měli velký úspěch s akcelerací značek, což je skutečně důvod, proč si myslím, že se podnikání cení podle toho, za co se cení," řekl Narayanan.

Narayanan, který dříve působil jako generální ředitel indické módní e-commerce společnosti Myntra, řekl, že “klíčem bylo identifikovat ziskové značky s kvalitními zakladateli, věrnými zákazníky a ročními příjmy mezi 1 milionem a 10 miliony $. Během posledních šesti měsíců se nám prostřednictvím technologií, produktů a digitálního marketingu podařilo dosáhnout toho, aby naše značky meziročně rostly nahoru o 100 % a to si myslím, že bylo klíčové.”

Během příštích 12 měsíců Narayanan zmínil, že společnost plánuje zdvojnásobit své stávající vertikály a navázat partnerství s dalšími 30 značkami.

„Tyto trhy jsou velmi obsáhlé… výše od 120 miliard dolarů v offline i online tržbách,“ řekl Narayanan.  "Toto zaměření nám pomáhá budovat značky velmi odlišně, protože dobře rozumíme prostoru a dobře rozumíme mezerám v něm." Dodal

Rychlý vzestup společnosti Mensa Brands přichází právě v době, kdy indický start-upový ekosystém vzkvétá pod náporem digitální adopce a lepšího přístupu k soukromému kapitálu.

Mensa Brands údajně v této rané fázi neplánuje proniknout na veřejné trhy. Veřejná kotace bude dle zakladatele společnosti pravděpodobně „na cestě“ a bude společnost dle něj také bude mít  velké ambice ve svém růstu.

"Jsme dům značek. Chceme vytvořit něco, co bych řekl, že je moderní verze Unileveru nebo Inditexu digitálních prvních značek.“ Dodal.

 

Zdroje: cnbc.com; unsplash 

Podobné články