Foto: Unsplash

Instagram testuje zkušební verzi, při které skenuje obličeje uživatelů a zjišťuje, zda je jim více než 18 let.

Instagram testuje nové způsoby ověřování věku uživatelů, včetně skenování jejich obličejů.

Zkušební provoz, který byl zahájen 23. června a v současné době probíhá pouze v USA, společnost oznámila na svém blogu. Zkušební verze se zaměřuje na uživatele, kteří se v aplikaci pokusí změnit svůj věk z mladších 18 let na starší 18 let. Tito uživatelé mají tři možnosti, jak ověřit svůj věk: nahrát fotografii svého průkazu totožnosti, požádat tři společné přátele o ověření věku nebo nahrát video selfie.

Pokud uživatel zvolí metodu selfie videa, předá Instagram videa londýnskému startupu Yoti, který ověřuje identitu. Yoti naskenuje rysy obličeje uživatele na videích a potvrdí jeho věk, uvedla společnost.

Podle oznámení Yoti i Instagram údaje odstraní, jakmile ověří věk uživatele. Algoritmus londýnského startupu ověřuje pouze věk uživatele, nikoli jeho totožnost, napsal Instagram a citoval whitepaper společnosti Yoti.

Instagram uvedl, že tento proces mu umožní nabízet svým uživatelům obsah vhodný pro jejich věk.

"Zjistit věk online uživatele je složitý úkol pro celé odvětví. Chceme spolupracovat s ostatními v našem oboru a s vládami na stanovení jasných standardů pro ověřování věku online," napsala společnost v příspěvku na blogu.

Pokud se uživatel rozhodne předložit fotografii svého průkazu totožnosti, aby potvrdil svůj věk, bude snímek po 30 dnech smazán, uvedla společnost.

Instagram se dostal pod palbu kritiky ze strany rodičů a kritiků, kteří tvrdí, že společnost vystavuje nezletilé škodlivému obsahu. V roce 2019 začal Instagram kontrolovat věk uživatelů, aby zabránil vytváření účtů osobám mladším 13 let. V srpnu začal po stávajících uživatelích požadovat, aby uvedli své datum narození. A v září Facebook - který Instagram vlastní a od té doby se přejmenoval na Meta - pozastavil spuštění Instagram Kids, verze aplikace, kterou vytvářel pro děti mladší 13 let.

Také další společnosti provozující sociální sítě skenují obličeje uživatelů, aby znemožnily používání svých platforem nezletilým. Francouzská sociální síť Yubo v květnu uvedla, že spolupracuje se společností Yoti na snímání obličejů uživatelů za účelem identifikace nezletilých. Čínská společnost Tencent v lednu uvedla, že bude zkoumat obličeje uživatelů při přihlašování, aby omezila čas, který děti tráví hraním her na její platformě.

Zdroje: businessinsider.com, Unsplash.com

Podobné články