Foto: Unsplash

Jak metaverse zahýbal rokem 2021

Meta, mateřská společnost Facebooku, měla na Štědrý den nejoblíbenější aplikaci v App Store společnosti Apple: aplikaci pro virtuální realitu Oculus. To je aplikace, kterou si lidé stahují ke správě náhlavní soupravy Oculus VR, a její první místo je ukazatelem toho, že náhlavní souprava Meta VR byla o svátcích jedním z nejoblíbenějších technologických dárků.

Žebříčky App Store nejsou dokonalé, ale poskytují dobrý přehled o tom, jak je daná aplikace v daném okamžiku populární. Je to také dobrý přehled o technologických trendech o každých Vánocích, kdy si lidé aktivují všechny své nové gadgety.

V případě společnosti Meta je to poprvé, co se její aplikace Oculus dostala o Vánocích na první místo v App Store. Generální ředitel Mark Zuckerberg letos oznámil, že společnost investuje nejméně 10 miliard dolarů do vybudování metaverse, virtuálního světa, který se podle něj v budoucnu stane standardem pro sociální sítě, hry a dokonce i práci. Zuckerberg konceptu metaverse věří natolik, že letos na podzim změnil název Facebooku na Meta.

Zuckerbergův obrat k metaverse byl jen jednou z významných událostí, které letos ukázaly rostoucí vzrušení kolem metaverse. Herní společnost Roblox, která vsadila na metaverse několik let předtím, než jsme toto slovo slyšeli ze Zuckerbergových úst, vstoupila v březnu na burzu s oceněním téměř 40 miliard dolarů. To přimělo investory k honbě za dalšími velkými akciemi metaverse, v níž dominují jména jako Nvidia a AMD. Obě společnosti prodávají čipy, které je budou pohánět.

Dnešní náhlavní soupravy VR od společnosti Meta nejsou zdaleka tak výkonné a schopné, aby umožnily Zuckerbergovu konečnou vizi metaverza. Mohou vám však dát ochutnat, co je možné. Kromě toho má Meta nyní mnohem více zákazníků, což jí dává možnost shromáždit více údajů o tom, jak běžní lidé virtuální realitu používají, a přizpůsobit zážitky jejich vkusu. Pokud je Zuckerbergova teze o metaverse správná, pak letošní nová úroda uživatelů VR pomůže společnosti Meta a dalším firmám, které pracují na podobných technologiích, při rozhodování o tom, jaký druh zážitků vytvořit příště.

Přestože společnost Meta nezveřejňuje, kolik náhlavních souprav VR prodává, tato technologie ještě nedosáhla bodu, kdy by se jí dostalo takové pozornosti ze strany zákazníků a vývojářů softwaru jako v případě chytrých telefonů a počítačů.

Večírek nemusí nutně trvat jen proto, že Meta měla letos skvělé Vánoce. Abychom to uvedli na pravou míru, v minulých letech jsme byli svědky toho, že díky prodejům svých gadgetů "vyhrály" Vánoce společnosti jako Amazon, Google a Fitbit. Zatím se žádný z těchto produktů neukázal být tím, kdo změní pravidla hry, jak doufá společnost Meta, že se VR stane.

Prozatím je však sváteční úspěch společnosti Meta silným ukazatelem toho, že je na správné cestě ve svém úsilí o vybudování metaverse.

Zdroj: cnbc.com, Unsplash

Podobné články