Autor: Petr Jůn

Jak se společnost Huawei angažuje v oblasti elektromobilů

Čínský technologický gigant Huawei je známý především svými telekomunikačními produkty a chytrými telefony a tvrdí, že nebude sám vyrábět automobily.

Čínský technologický gigant Huawei je známý především svými telekomunikačními produkty a chytrými telefony a tvrdí, že nebude sám vyrábět automobily. Spolupracuje však s výrobci automobilů na automobilových technologiích, jako je autonomní řízení.

Prvním automobilem s operačním systémem Huawei HarmonyOS bude Aito M5, vůz, který bude jezdit na elektřinu i na palivo, uvedl ve čtvrtek Richard Yu, výkonný ředitel a generální ředitel skupiny Huawei pro spotřebitelský byznys, na zimní akci k představení produktů společnosti.

Dodávky mají být zahájeny kolem 20. února po lunárním novém roce, uvedl Yu, který je rovněž generálním ředitelem jednotky inteligentních automobilových obchodních řešení společnosti Huawei.

Ceny modelu Aito M5 po dotaci začínají na 250 000 jüanech (39 063 USD). To je méně než u Modelu Y společnosti Tesla, jehož cena po dotacích začíná na 280 752 jüanech.

Yu ve své hodinové prezentaci tvrdil, že Aito M5 nabízí špičkový výkon a dojezd lepší než Model Y. Na rozdíl od vozů Tesla však Aito M5 není poháněno čistě elektřinou, protože má palivovou nádrž pro prodloužení dojezdu, když se baterie vybije.

Aito M5 je prvním modelem pod značkou Aito. Ta je součástí automobilky Seres, jejíž vozy již dříve obsahovaly komponenty Huawei, ale ne design, uvedl Yu.

Společnost Seres, známá také jako SF Motors, je podle internetových stránek mateřské společnosti dceřinou společností automobilky Sokon se sídlem v Silicon Valley, která sídlí v Čchung-čchingu. Společnost Seres na svých internetových stránkách uvádí, že je "schopna nezávisle vyrábět a prodávat na dvou největších světových trzích, v USA a v Číně".

Integrace systému HarmonyOS s novým vozem Seres v Číně je významná, protože mnoho začínajících výrobců elektromobilů se snaží prodat myšlenku, že se automobily začnou podobat roli chytrých telefonů v životě spotřebitelů. Každý z elektromobilů je vybaven dotykovou obrazovkou pro nastavení funkcí vozu a poslech hudby nebo sledování filmů.

Jako klíč od auta Aito M5 lze použít i jedny z chytrých hodinek Huawei.

Společnost Huawei uvedla systém HarmonyOS na trh v roce 2019 poté, co ji administrativa bývalého prezidenta Donalda Trumpa zařadila na černou listinu, která americkým společnostem omezovala prodej technologií čínské firmě s odkazem na obavy o národní bezpečnost. Společnost Huawei popřela, že by představovala takovou hrozbu.

Černá listina však odřízla Huawei od operačního systému Android společnosti Google. Společnost Huawei začala pracovat na systému HarmonyOS v roce 2016.

"Mnoho kol sankcí posledních tří let nás uvrhlo do nejdelší zimy, protože žádná zima není tak dlouhá jako tři roky," řekl Yu. "Navzdory velkým obtížím se nám dostalo silné podpory od spotřebitelů a partnerů po celém světě."

Zdroj: cnbc.com, Unsplash

Nejnovější články