Jsem CMO společnosti Pinterest. Svůj den začínám v pět hodin ráno, protože tehdy jsem nejkreativnější

Tento článek vychází z rozhovoru s Andréou Mallard, 45 let, která je CMO společnosti Pinterest.

Tento článek vychází z rozhovoru s Andréou Mallard, 45 let, která je CMO společnosti Pinterest. Byl upraven kvůli délce a srozumitelnosti.

Den začínám v pět hodin ráno - ne proto, že bych byla masochista, ale protože chodím spát v devět večer (opravdu) a mám určitou rutinu, kterou jsem si za ta léta optimalizovala.

Každé ráno vstávám v pět hodin, 45 minut intenzivně cvičím, ve sprše poslouchám pětiminutovou meditaci a připravím si snídaňový koktejl. "Práci" začínám dělat kolem půl sedmé ráno, zatímco v kuchyni popíjím smoothie.

Začínám tím, že zkontroluji, jaké schůzky mám na daný den naplánované, a projdu si všechny předem připravené materiály, což jsou dokumenty nebo prezentace, které se k těmto schůzkám vztahují. Dělám si poznámky k předem přečteným materiálům, abychom mohli přejít přímo k jádru diskuse, až se sejdeme. Nikdo nechce být na schůzce, která měla být e-mailová.

Tato ranní rutina mi obvykle poskytuje alespoň dvě hodiny soustředěné, nepřerušované práce, než se v osm hodin ráno zastavím, abych pomohla svým třem dětem dostat se včas do školy (všechny jezdí na kole nebo chodí pěšky).

Rozhodně jsem nejkreativnější a nejinovativnější v časných ranních hodinách, mnohem dříve, než se někdo vzbudí. Pokud nějaká pracovní výzva vyžaduje laterální myšlení, pořádné tvůrčí síly nebo těžké rozhodnutí, je to první věc, kterou ráno řeším.

Ale protože kreativita miluje omezení, dávám si na to dvě nebo maximálně tři hodiny, po kterých si všímám, že můj stav vrcholného tvůrčího proudu má tendenci slábnout.

Naučila jsem se, že se musím během dne pohybovat po domě, jinak se zblázním.

Mám domácí kancelář, kterou jsem si postavila během pandemie, ale po několika hodinách v ní ráda změním prostředí. Přesednu si do pohodlnějšího křesla v obývacím pokoji, nebo si sednu na zahradu, nebo si dokonce někdy lehnu na zem na břicho (v tuto chvíli si vůbec neuvědomuji, kde jsem a jak vypadám při videohovorech).

Výkonný tým se každé ráno v 8:45 na 15 minut setkává s kolegy, aby jim sdělil všechny naléhavé problémy.

Je to ideální okamžik, kdy si mohu přímo vyslechnout, co by kdokoli z týmu mohl potřebovat, a vznést dotaz na vedoucího daného týmu, pokud potřebuji jeho pomoc s řešením.

Pokud se například marketing potýká s nějakou technickou překážkou, vždy vím, že budu mít každé ráno schůzku s technickým ředitelem, abych ji okamžitě vyřešila, a on mi vždy pomůže ji vyřešit hned na místě. Je to také superúčinný způsob, jak získat pocit, že fungujeme jako jeden tým, i když se každý soustředíme na jiné úkoly.

Každé pondělí ráno posílám kolegům e-mail s tím, co mě trápí.

Tento e-mail posílám celému globálnímu marketingovému týmu, výkonnému týmu, klíčovým členům představenstva a všem interním týmům - plus všem ostatním zaměstnancům společnosti, kteří zvedli ruku pro zasílání tohoto konkrétního e-mailu, což je překvapivě velký počet.

V tomto e-mailu se s vámi podělím o to, co je pro mě v daném týdnu nejdůležitější, a o pokrok, kterého jsem v těchto pracovních oblastech dosáhla od doby, kdy jsem se o nich zmínila naposledy. Může jít o rozhodnutí, která jsme učinili v souvislosti s nadcházející kampaní značky, podrobnosti týkající se uvedení nového produktu na trh, událost napříč jednotlivými funkcemi, nebo o nespočet věcí mezi tím.

Do e-mailu také zařazuji "inspiraci týdne" - například skvělou marketingovou kampaň, kterou jsem nedávno viděla ve světě a která má inspirovat naše myšlení.

Tento e-mail připravuji každou neděli odpoledne, kdy si nutím udělat přehled o všem, co se v mém kalendáři na daný týden chystá, stanovit priority toho, co považuji za skutečně důležité, a zrušit to, co není důležité, ještě před začátkem týdne.

Tento e-mail se pro mě stal skvělým způsobem, jak aktivně určovat priority týdenních úkolů a jasně komunikovat s široce rozptýleným týmem. Je to jediný e-mail pro celou organizaci, který obvykle posílám, takže věnuji čas tomu, aby byl opravdu promyšlený, vyčerpávající a zábavný.

Většinou začínám s tvůrčí prací, protože můj mozek je nejpružnější brzy ráno.

Takže pokud potřebujete, abych napsala proslov, nakreslila storyboard nebo pomohla upravit naši nejnovější reklamu, čím dříve během dne, tím lépe.

V mé roli dělám všechno - neexistuje žádná rutina.

V jeden den mohu psát globální strategii, revidovat kreativní kampaň, hlouběji se zabývat analýzou, zapojit se do brainstormingu výkonného týmu, poskytovat rozhovory pro tisk nebo mluvit o Pinterestu na konferenci.

Zdroje: businessinsider.com, Unsplash.com

Nejnovější články