Foto: Unsplash

Mark Zuckerberg řekl, že propásl obrovský posun v sociálních sítích

Šéf společnosti Facebook Mark Zuckerberg nepředvídal novější trend v sociálních sítích, který přispěl k úspěchu konkurenční společnosti TikTok.

V rozhovoru zveřejněném ve středu v bulletinu Statechery analytika Bena Thompsona zakladatel Facebooku uvedl, že "tak trochu přehlédl" novější způsob, jakým lidé "interagují s objeveným obsahem" prostřednictvím služeb sociálních sítí. Vysvětlil, že lidé stále častěji používají "kanály" sociálních sítí k objevování zajímavého obsahu, na rozdíl od prohlížení médií sdílených přáteli, které sledují.

Ačkoli lidé stále interagují s obsahem, který sdílejí jejich přátelé ve svých kanálech, celkový trend sociálních sítí se "z velké části posunul k tomu, že používáte svůj kanál k objevování obsahu, nacházíte věci, které jsou zajímavé, posíláte je svým přátelům ve zprávách a tam s nimi interagujete," řekl Zuckerberg.

"Takže v tomto světě je vlastně poněkud méně důležité, kdo produkuje obsah, který nacházíte, chcete jen ten nejlepší obsah," řekl zakladatel Facebooku. (Facebook loni změnil svůj firemní název na Meta.)

Analytici přičítají rychlý nárůst popularity TikToku jeho algoritmu, který dokáže uživatelům doporučit atraktivní krátká videa na základě jejich zvyků a historie sledování. Vzestup TikToku představuje značnou výzvu pro společnost, která se potýká s poklesem uživatelů severoamerického Facebooku a s cenou akcií, která letos zatím ztratila více než 56 %.

Zuckerberg během rozhovoru označil TikTok za "velmi efektivního konkurenta" a přiznal, že společnost "k tomu přistupovala poněkud pomalu, protože mi to nezapadalo do vzorce sociální věci, spíše mi to připadalo jako kratší verze YouTube," řekl.

Zuckerberg se také domnívá, že je důležité, aby Meta vyvinula umělou inteligenci, která dokáže uživatelům kromě krátkých videí doporučovat i jiný obsah včetně fotografií a textů.

"Někdy se chci dívat konkrétně na videa, ale mnohokrát chci jen ty nejlepší věci," řekl.

Začátkem tohoto týdne Meta debutovala s náhlavní soupravou pro virtuální realitu Quest Pro určenou pro nadšence VR na rozdíl od nováčků, která bude stát 1 500 dolarů.

Zdroje: cnbc.com, Unsplash.com

Podobné články