Společnost MasterCard International (NYSE: MA) patří mezi jednu z předních firem působících v oblasti platebních služeb, která během své více než 50ti leté historie navázala vztahy s přibližně 20 000 finančními institucemi po celém světě. O nejnovějším rozšíření svého partnerského ekosystému MasterCard informovala začátkem tohoto týdne na výroční konferenci Money20/20 v Las Vegas, kdy oznámila spolupráci s kryptospolečností Bakkt Holdings Inc. (NYSE: BKKT). Bakkt se v poslední době těší značné mediální pozornosti, pokud ji ani tak neznáte, jedná se o platformu zprostředkovávající platby v digitálních aktivech.
Nové partnerství má podle obou společností přinést nespočet benefitů nejen spolupracujícím bankám, obchodníkům a fintech společnostem v USA, ale také koncovým spotřebitelům. Dle slov Sherri Haymond, výkonné viceprezidentky Digital Partnerships společnosti Mastercard, má tento krok umožnit všem jejich partnerům snadněji integrovat krypto služby do všech svých produktů a služeb, včetně věrnostních programů. Díky tomu budou moci spotřebitelé nakupovat, prodávat a držet digitální aktiva, splácet úvěry i získávat věrnostní body v bitcoinech a později i dalších kryptoměnách. Haymond dále uvedla, že prostřednictvím chystaných krypto řešení dojde k zefektivnění způsobu, jakým jsou vydávány krypto debetní či kreditní karty a banky budou schopny udržet zákazníky na svých vlastních platformách. Spolupráce s Bakkt má tudíž potenciál umožnit obchodním partnerům nejen nabízet dynamickou kombinaci digitálních aktiv, ale také zprostředkovávat diferencované a relevantní spotřebitelské zkušenosti.
Dojít by mohlo také k rozšíření způsobů, jakými Američané získávají a utrácejí kryptoměny. V současné době přijímá platby v bitcoinech pouze zhruba 2 300 amerických podniků a 13 velkých národních společností (mezi nejznámější patří například Microsoft). Zájem o bitcoin i další kryptoměny však neustále roste, zejména mezi mladšími generacemi, na které tímto krokem MasterCard a Bakkt cílí. „Vzhledem k tomu, že se značky a obchodníci snaží oslovit mladší spotřebitele, představují tyto nové nabídky jedinečnou příležitost uspokojit rostoucí poptávku po krypto platbách a flexibilitě odměn.“, prohlásila Nancy Gordonová, viceprezidentka Loyalty Rewards & Payments ve společnosti Bakkt.
Přestože chystaná kryptointegrace spotřebitelům může značně rozšířit přístup k ekosystému digitálních aktiv a poskytnout jedinečné věrnostní příležitosti, je třeba se mít na pozoru. Kryptoměny stále ještě patří mezi velmi volatilní aktiva, která představují značné riziko.
Tento krok však není prvním, který MasterCard v oblasti kryptoměn podnikla. Společnost již delší dobu investuje do digitálních aktiv prostřednictvím partnerství s předními hráči v oblasti kryptoměn, vytvářením nových platforem pro testování a podporu digitálních měn centrální banky apod. V současné době existuje hned několik kreditních a debetních karet, které umožňují rychlý převod kryptoměn na tradiční měnu či získat odměny z uskutečněných transakcí v kryptoměnách. V záři MasterCard dokonce vytvořila svůj vůbec první NFT (non-fungible token) podepsaný fotbalovým trenérem José Mourinhem.
Zdroje: cnbc.com, mastercard.com, pixabay.com