Autor: Adam Spáčil

Medvědí trh Nasdaq: 2 růstové akcie, u kterých budete litovat, že jste je nekoupili v době poklesu

Sledovanost streamingu v květnu překonala rekord a obě tyto firmy by z toho měly těžit. Technologický index Nasdaq Composite se propadl do medvědího teritoria a ze svého historického maxima se propadl o 30,7 %.

Sledovanost streamingu v květnu překonala rekord a obě tyto firmy by z toho měly těžit.

Technologický index Nasdaq Composite se propadl do medvědího teritoria a ze svého historického maxima se propadl o 30,7 %. Tento prudký výprodej byl zčásti způsoben prudkou inflací. Inflace je však dočasným protivětrem a nic na tom nemění ani skutečnost, že streamovaná zábava je stále populárnější.

Podle údajů společnosti Nielsen tvořilo streamování v květnu 2022 téměř 32 % veškerého času sledování televize, zatímco ve stejném měsíci loňského roku to bylo 26 %. To představuje třetí měsíc po sobě, kdy streamování zaznamenalo rekordní sledovanost, a společnosti Roku (ROKU) a The Trade Desk (TTD) mají dobrou pozici k tomu, aby tohoto trendu využily.

Zde se dozvíte, proč se nyní vyplatí koupit obě růstové akcie.

Odvětví streamingu je sudem s prachem

Odvětví streamingu je jako sud se střelným prachem, který čeká na výbuch. V loňském roce utratili inzerenti za televizní reklamu v USA 80 miliard dolarů, ale pouze 18 % z této částky šlo na připojená televizní zařízení (CTV). Spotřebitelé se však rychle odklánějí od lineárního vysílání a dolary za reklamu je budou jistě následovat. Podle společnosti eMarketer dosáhnou výdaje na televizní reklamu v USA do roku 2026 104 miliard dolarů a 37 % z této částky půjde na CTV.

Na základě této myšlenky plánují společnosti Walt Disney a Netflix - dvě nejpopulárnější streamovací služby na světě - spustit produkty podporované reklamou. Služba Disney+ s podporou reklamy bude mít premiéru ještě letos a Netflix by mohl mít službu s podporou reklamy během příštích šesti měsíců.

Lineární vysílání nakonec přestane existovat, což znamená, že veškeré výdaje na televizní reklamu budou proudit přes zařízení CTV. Pro představu, IMARC Group odhaduje celosvětový trh s televizní reklamou do roku 2026 na 344 miliard dolarů. To staví Roku a The Trade Desk před obrovskou tržní příležitost.

Případ pro Roku

Společnost Roku propojuje diváky s prakticky všemi prémiovými a reklamou podporovanými streamovacími službami a zpeněžuje svou platformu prostřednictvím prodeje digitální reklamy a digitálních platebních služeb. V roce 2008, krátce poté, co společnost Netflix představila první streamovací službu, se společnost Roku stala průkopníkem a vydala první streamovací zařízení. Společnost od té doby proměnila svůj status prvního hráče v podstatnější konkurenční výhodu.

V současné době je Roku nejoblíbenější streamovací platformou v USA, Kanadě a Mexiku, měřeno zapojením diváků. Díky této dominanci získala zařízení Roku v prvním čtvrtletí roku 2022 47 % programatických výdajů na reklamu v televizním vysílání, což je podle údajů společnosti Pixalate téměř trojnásobek tržního podílu dalšího nejbližšího konkurenta.

Není divu, že Roku rychle roste. Počet aktivních účtů se v uplynulém roce zvýšil o 14 % na 61,3 milionu, a i když se zapojení zpomalilo - počet hodin streamování vzrostl jen o 14 % na 20,9 miliardy - Roku stále překonává 10% růst zaznamenaný v širším odvětví streamování. Jinými slovy, společnost stále získává podíl na trhu. Tržby se v uplynulém roce zvýšily o 44 % na 2,9 miliardy dolarů a volný peněžní tok vzrostl o 16 % na 183 milionů dolarů.

Společnost Roku nedávno přenesla své reklamní aktivity do Mexika a vstoupila tak na svůj první trh mimo Severní Ameriku. To znamená, že je zde obrovský prostor pro mezinárodní zpeněžení a vedení se snaží tuto příležitost využít. V loňském roce začala společnost Roku prodávat zařízení v Německu a představila nové modely televizorů Roku TV ve Velké Británii, Brazílii a několika dalších latinskoamerických zemích.

Kromě toho se společnost Roku snaží posílit své vedoucí postavení a zvýšit angažovanost prostřednictvím Roku Channel, vlastní streamovací služby podporované reklamou. Roku Channel v současné době nabízí stovky živých televizních kanálů a tisíce filmů a pořadů, a to vše zdarma. Ve snaze ještě více odlišit svou službu se společnost Roku agresivně rozšiřuje o původní obsah. Tato strategie se zatím osvědčila, protože kanál Roku Channel se v posledním čtvrtletí zařadil mezi pět nejsledovanějších kanálů na platformě. Pokud si společnost udrží svou dynamiku, mohla by tato rostoucí akcie v příštích letech prudce vzrůst.

Případ pro The Trade Desk

Společnost Trade Desk provozuje platformu na straně poptávky (DSP), která inzerentům pomáhá plánovat, měřit a optimalizovat kampaně založené na datech v počítačích, mobilních zařízeních a zařízeních CTV. Její hlavní inovací je architektura založená na bid-faktorech, která inzerentům umožňuje nastavit expresivní parametry cílení snadněji než systémy založené na řádkových položkách, které používají jiné DSP.

Trade Desk se také opírá o umělou inteligenci, která zvyšuje míru konverze a vytváří síťový efekt, díky němuž je jeho rozhodovací systém efektivnější při každé kampani, kterou jeho platforma pohání. Za tímto účelem je The Trade Desk předním nezávislým DSP, což znamená, že je největší platformou na straně nákupu, která nevlastní žádný obsah. Tím se odlišuje od "walled gardens", jako je společnost Alphabet, která je motivována k tomu, aby nákupčí reklamy směřovala ke svému vlastnímu inventáři na platformách, jako je YouTube a Google Search.

Tato konkurenční výhoda pomáhá společnosti Trade Desk udržet si již osm let po sobě více než 95 % zákazníků a přispívá k dobrým finančním výsledkům. Tržby za uplynulý rok vzrostly o 44 % na 1,3 miliardy dolarů, k čemuž přispěl zejména silný růst výdajů na reklamu v televizi CTV, a volný peněžní tok vzrostl o 12 % na 394 milionů dolarů. Ještě důležitější je, že vedení společnosti realizuje silnou růstovou strategii, která by měla udržet růst společnosti i v dalších letech.

Například společnost The Trade Desk nedávno spustila platformu OpenPath, která umožňuje vydavatelům (tj. prodejcům reklamního inventáře) integrovat se přímo s jejím DSP. Jinými slovy, OpenPath zefektivňuje dodavatelský řetězec reklamy tím, že z rovnice odstraňuje platformy na straně prodejce (jako je Google Ad Manager). To znamená, že inzerenti platí za reklamní prostor méně a vydavatelé vydělávají více. Tento typ inovací by měl společnosti The Trade Desk pomoci udržet si vedoucí postavení a využít jejího obrovského oslovitelného trhu. Proto je tato rostoucí akcie výhodná ke koupi.

Tento článek představuje pouze názor autora. Nejedná se o investiční radu ani doporučení.

Zdroje: fool.com, Unsplash.com

Nejnovější články