Foto: Unsplash

Meta Platforms klesá o 9 % poté, co zaznamenala první čtvrtletní pokles příjmů v historii

Společnost Meta Platforms se ve čtvrtek propadla až o 9 % a ztratila více než 40 miliard dolarů tržní hodnoty poté, co oznámila výsledky hospodaření za druhé čtvrtletí, které nesplnily očekávání analytiků.

Obří sociální médium také nabídlo slabší než očekávané pokyny pro třetí čtvrtletí, protože pokračuje v budování Reels, svého konkurenta TikToku, a trpí ztrátou příjmů z reklamy kvůli změně ochrany osobních údajů IDFA společnosti Apple.

Zde jsou klíčová čísla:

Tržby: 28,82 miliardy dolarů, což je o 1 % méně než tržby v předchozím roce (29,1 miliardy dolarů) a méně než očekávaných 28,9 miliardy dolarů. Denní počet aktivních uživatelů Facebooku: 2,46B, oproti odhadům analytiků ve výši 2,55B. V červnu jich bylo 1,97 miliardy, což představuje meziroční nárůst o 4 %.

Pro třetí čtvrtletí Meta očekává tržby ve výši 26 až 28,5 miliardy dolarů, což je méně než průměrný odhad analytiků, kteří očekávali tržby ve výši 30,5 miliardy dolarů. Pokud se tržby společnosti Meta za třetí čtvrtletí vejdou do jejího předpokládaného rozpětí, bude to znamenat další pokles tržeb.

"Zdá se, že jsme vstoupili do ekonomického poklesu, který bude mít široký dopad na digitální reklamu. Je vždy těžké předpovědět, jak hluboké nebo jak dlouhé tyto cykly budou, ale řekl bych, že situace se zdá být horší než před čtvrt rokem," řekl generální ředitel společnosti Meta Mark Zuckerberg.

Kromě makroekonomického vývoje se však Meta potýká s konkurenčními tlaky, které ohrožují její růst: vzestupem TikToku a změnou ochrany osobních údajů IDFA společnosti Apple, která uživatelům iPhonů zakázala sledování aplikací. V boji proti TikToku Meta buduje svůj produkt Instagram Reels.

Meta zároveň vynakládá miliardy dolarů na budování metaverza, jehož plný potenciál je ještě roky vzdálen a které je pro běžné zákazníky stále nevyzkoušeným médiem, aby si zajistila dlouhodobý růst.

Klesající tržby a rostoucí náklady znamenají pokles zisku, a to je pro investory ztrátový vzorec, což je patrné z poklesu akcií společnosti Meta od počátku roku o 52 %.

Navzdory neuspokojivým výsledkům společnosti Meta Goldman Sachs ponechává pro tuto sociální mediální společnost rating "Buy".

"Zatímco v nadcházejících čtvrtletích a letech budou pravděpodobně přetrvávat debaty o přechodech produktů a překážkách v oblasti průmyslových platforem, my se nadále zaměřujeme na rozsáhlé publikum společnosti Meta v rámci její rodiny aplikací (což je výhoda, která se v uplynulém čtvrtletí dále rozšiřovala), které může společnost i nadále přizpůsobovat vyvíjejícím se spotřebitelským návykům v oblasti krátkých videí, zpráv, obchodu, rozšířené reality a sociálních vazeb," uvedl ve čtvrteční poznámce analytik společnosti Goldman Eric Sheridan.

Zdroje: businessinsider.com, Unsplash.com

Podobné články