Autor: Radka Guzi

Nejprodávanější elektromobily v Číně pro rok 2021

15 nejprodávanějších nových energetických osobních automobilů, včetně SUV, v Číně pro rok 2021.

Cenově dostupný elektromobil Hongguang Mini byl loni nejprodávanějším elektromobilem v Číně, podle China Passenger Car Association. Dražší vozy od Tesly a BYD dominovaly nejprodávanějším vozidlům v kategorii nových energetických vozů, kam patří vozy na baterie a hybridní vozy.

Relativně nováček na trhu, levné plně elektrické SUV Nezha V obsadilo 15. místo a v žebříčku prodejů posunulo ještě níže tři daleko dražší modely Nio. Tesla a BYD zůstaly v roce 2021 zdaleka lídry na čínském trhu s elektrickými auty, zatímco se objevili noví konkurenti proti menším rivalům, jako je Nio, podle China Passenger Car Association.

Nejprodávanější místo si udržel levný elektrický vůz Hongguang Mini, loni se prodeje více než ztrojnásobily na 395 451 kusů, podle čtvrtečních údajů asociace.

Zde je seznam 15 nejprodávanějších nových energetických osobních automobilů, včetně SUV, v Číně pro rok 2021:

1. Hongguan Mini (SAIC-GM-Wuling)

2. Qin (BYD)

3. Model Y (Tesla)

4. Model 3 (Tesla)

5. Han (BYD)

6. Song (BYD)

7. Li One (Li Auto)

8. eQ (Chery)

9. Benben EV (Changan)

10. Aion S (GAC Motor spin-off)

11. Ora Black Cat (Great Wall Motor)

12. P7 (Xpeng)

13. Tang (BYD)

14. Ora Good Cat (Great Wall Motor)

15. Nezha V (Hozon Auto) Tři modely BYD se umístily mezi 10 nejlepšími, přičemž sedan BYD Qin dosáhl prodeje 187 227 kusů — a překonal všechny modely Tesla.

Těsně za BYD Qin byl Tesla Model Y, který byl uveden na trh v Číně v loňském roce a podle asociace vyskočil na vrchol kategorie nových energetických SUV s 169 853 prodanými jednotkami v roce 2021.

Na řadu přišel Model 3 od Tesly se 150 890 prodanými kusy v loňském roce, což je o téměř 10 % více než v roce 2020, ukazují údaje.

Někteří z čínského automobilového průmyslu zpochybňují přesnost čísel asociace. Čísla však mohou odrážet širší trendy.

Hybridní Li One od Li Auto se dostalo do top 10 seznamu nových energetických osobních automobilů, zatímco sedan P7 od Xpengu se dostal do top 15. Relativně nováček na trhu, levné, plně elektrické SUV Nezha V obsadilo 15. místo a v žebříčku prodejů posunulo ještě níže tři daleko dražší modely Nio.

Nezha je značka v rámci start-upu Hozon Auto a ve čtvrtém čtvrtletí uzavřela kolo financování ve výši 4 miliard juanů (625 milionů dolarů). Ceny Nezha V začínají na 62 900 yuanech (9 722 $) po dotacích. Pro srovnání, SUV Nio ES6 začíná na 346 660 juanech po dotacích.

Konkurence na čínském trhu s elektrickými vozidly se letos ještě více zostřuje, protože Huawei Aito M5 se začne dodávat příští měsíc a dva sedany Nio přijdou později v tomto roce. Prodej nových energetických vozidel rychle rostl, zatímco prodej osobních automobilů celkově v posledních několika měsících klesl, protože čínské spotřebitelské výdaje klesly.

Celkem se v Číně loni prodaly téměř 3 miliony nových energetických osobních automobilů, což představuje 14,8 % z celkového počtu 20,15 milionu prodaných osobních automobilů, podle údajů asociace. Tento poměr se přibližuje pekingskému cíli, aby nová energetická vozidla tvořila do roku 2025 20 % nových prodaných aut.

Zdroje:

cnbc.com

unsplash.com

Nejnovější články