Autor: Adam Spáčil

Netflix konečně přechází na sdílení hesel. Tady je návod, jak to bude pravděpodobně fungovat

Společnost Netflix tento týden překvapila svět prohlášením, že hodlá konečně řešit rozšířenou praxi sdílení hesel.

Společnost Netflix tento týden překvapila svět prohlášením, že hodlá konečně řešit rozšířenou praxi sdílení hesel.

Netflix v úterý uvedl, že sdílené heslo používá více než 100 milionů domácností, z toho 30 milionů v USA a Kanadě.

Streamer však neplánuje tyto sdílené účty jednoduše zmrazit. Namísto toho bude společnost pravděpodobně upřednostňovat nastavení dodatečného poplatku za účty, které používá více lidí mimo domácnost.

Plán Netflixu na získání těchto ušlých příjmů by začal zasíláním upozornění majitelům účtů, jejichž hesla používají jiné domácnosti.

Společnost již zahájila testování této funkce v Peru, Kostarice a Chile. U účtů, které sdílejí heslo na různých adresách, si Netflix účtuje dodatečný poplatek za přidání "podúčtů" až pro dvě osoby mimo domácnost. Ceny se v jednotlivých zemích liší - podle aktuálního směnného kurzu je to přibližně 2,13 USD měsíčně v Peru, 2,99 USD v Kostarice a 2,92 USD v Chile.

Společnost také umožňuje lidem, kteří používají sdílené heslo, přenést své personalizované profilové informace buď na nový účet, nebo na podúčet, což jim umožní zachovat historii prohlížení a doporučení.

"Pokud máte sestru, která žije v jiném městě, a chcete s ní sdílet Netflix, je to skvělé," řekl provozní ředitel Greg Peters během konferenčního hovoru k výsledkům společnosti. "Nesnažíme se toto sdílení zrušit, ale budeme po vás chtít, abyste zaplatili o něco víc, abyste s ní mohli sdílet a aby ona získala výhody a hodnotu služby, ale abychom také získali příjmy spojené s tímto sledováním."

Netflix neuvedl, jaké příjmy očekává z celosvětového zavedení své strategie sdílení, i když Peters uvedl, že podle jeho názoru bude trvat přibližně rok, než se ceny za podúčty začnou používat celosvětově.

Průzkum výzkumné organizace Time2Play ukázal, že přibližně 80 % Američanů, kteří používají cizí heslo, by si nepořídilo vlastní nový účet, kdyby nemohli heslo sdílet. Průzkum nezjišťoval, kolik současných plátců účtu by bylo ochotno zaplatit více, aby mohli sdílet heslo s ostatními.

Peters také naznačil, že společnost může ještě upravit ceny nebo dále přezkoumat svou testovací strategii.

"Bude chvíli trvat, než se to vyřeší a než se dosáhne správné rovnováhy," řekl. "A tak jen abychom nastavili vaše očekávání, věřím, že projdeme zhruba rokem iterací a následným nasazením toho všeho, abychom toto řešení uvedli na trh globálně, včetně trhů, jako jsou Spojené státy."

Plán společnosti Netflix je bezprecedentní. Žádný z velkých provozovatelů streamingu dosud sdílení hesel nepotlačoval. Ostatní vlastníci streamovacích služeb, jako jsou Disney, Warner Bros. Discovery, NBCUniversal společnosti Comcast a Paramount Global, pravděpodobně stanoví své vlastní plány až po přezkoumání reforem sdílení hesel společností Netflix.

Někteří majitelé účtů budou nepochybně překvapeni, až od společnosti Netflix obdrží zprávu o sdílení svých hesel. Není také jasné, jak dlouho Netflix umožní těm, kteří sledují na sdíleném účtu, aby si zachovali přístup, pokud se majitel primárního účtu rozhodne neplatit dodatečný poplatek.

Kromě toho bude muset společnost Netflix postupovat opatrně při definování osob sdílejících hesla, aby nedošlo k nesprávnému označení osob za zneuživatele, například rodinných příslušníků, kteří dočasně žijí mimo domov.

Společnost také pravděpodobně nechce, aby se její zaměstnanci zmítali ve sporech o to, co se považuje za domácí účet a co za vedlejší účet. Spory o tyto definice by mohly být nepříjemné jak pro zaměstnance, tak pro zákazníky, kteří dosud považovali Netflix za nejlepší značku ve své třídě.

"Netflix však ví, kdo jste," řekl Greenfield, ať už používáte vlastní profil, nebo ne.

Před pěti lety Netflix sdílení hesel skutečně podporoval. Společnost tehdy vycházela z toho, že chce, aby se na její obsah dívalo více lidí, což by vedlo k většímu zájmu a skutečnému předplatnému. Zdálo se, že se tato strategie vyplácí. Předplatné Netflixu rostlo každé čtvrtletí po více než 10 let - až do posledního čtvrtletí.

V roce 2017 napsal firemní účet společnosti Netflix na Twitteru: "Láska je sdílení hesla."

Společnost by byla ráda, kdybyste s tím přestali.

Zdroje: cnbc.com, Unsplash.com

Nejnovější články