Autor: Radka Guzi

Netflix se propadá o více než 20 % a jde o nejhorší den od července 2012

Akcie Netflixu se v pátek propadly až o 24 % poté, co společnost ve čtvrtek ve čtvrtek potichu přiznala, že konkurence v oblasti streamování pohlcuje svůj vlastní růst.

Akcie Netflixu se v pátek propadly až o 24 % poté, co společnost ve čtvrtek ve čtvrtek potichu přiznala, že konkurence v oblasti streamování pohlcuje svůj vlastní růst.

Netflix však i přesto stále překonal očekávání analytiků, pokud jde o počty uživatelů za čtvrtletí a příjmy, a zároveň splnil očekávání ohledně příjmů.

Otázka konkurence je ještě důležitější vzhledem k tomu, že Netflix nedávno zvýšil ceny ve svém standardním plánu z 13,99 dolaru na 15,49 dolaru měsíčně. Akcie Netflixu tak zaznamenaly propad o 24 % poté, co společnost ve svých příjmech za čtvrté čtvrtletí v tichosti přiznala, že konkurence ve streamování pohlcuje svůj vlastní růst. Pokud zůstane až do uzavření o více než 20 %, bude to pro Netflix nejhorší den od 25. července 2012, kdy akcie klesly o 25 %. A bude to také nejhorší týden od 27. července 2012, kdy akcie klesly o 28 %.

Akcie brzy odpoledne klesly o 20 %.

Navzdory tomu, že překonal očekávání analytiků ohledně počtu uživatelů a zisků za čtvrtletí a byl v souladu s očekáváním tržeb, zdálo se, že vstup investory otřásl. Manažeři Netflixu nechvalně poukazovali na věci jako spánek jako na potenciální konkurenty a tvrdili, že cokoli jiného, ​​co by uživatelé mohli dělat se svým časem, je konkurence.

Ale i když se streamovací války vyhrotily, když do mixu vstoupili Disney a dokonce i vlastník CNBC NBCUniversal, vůdci Netflixu se o nové konkurenci většinou rozhodli.

„I když tato přidaná konkurence může částečně ovlivnit náš marginální růst, pokračujeme v růstu v každé zemi a regionu, ve kterých byly tyto nové alternativy streamování spuštěny,“ uvedla společnost ve svém čtvrtečním dopise pro akcionáře.

Otázka konkurence je ještě důležitější vzhledem k tomu, že Netflix minulý týden zvýšil ceny v USA a Kanadě a zvýšil svůj standardní plán z 13,99 $ na 15,49 $ měsíčně. S jinými alternativami dostupnými spotřebitelům by se vyšší ceny mohly stát složitějším hazardem.

Analytici KeyBanc Capital Markets po čtvrtečním zveřejnění zisků snížili rating akcií z nadvážené na sektorovou váhu. Napsali v poznámce, že mezi důvody, proč jsou méně přesvědčeni o výhledu, je to, že navzdory lepšímu obsahu společnost stále čelí problémům s hrubými dalšími odběrateli.

Analytici společnosti Piper Sandler, která si udržela nadhodnocený rating akcií a zároveň snížila svou cílovou cenu ze 705 USD na 562 USD, napsali v pátek v poznámce, že stále „zbývají první dny“ pro celkovou příležitost růstu předplatitelů.

„Ostatní regiony, o kterých si myslíme, že vypadají jako rodící se a pravděpodobně se celosvětově vrátí, přispívají k ročnímu růstu o více než 20 milionů. Zůstává na počátku přechodu od lineární televize a příležitosti, jako je hraní her a merchandising, se teprve musí uchytit,“ napsala Piper Sandler.

 

Zdroje:

cnbc.com

unsplash.com

Nejnovější články