Poptávka po nových iPhonech se paradoxně s blížícími svátky snížila

Apple Inc., trpící globální krizí dodávek, nyní čelí jinému problému a tím je snížení poptávky. Společnost sdělila svým dodavatelům komponentů, že poptávka po řadě iPhone 13 zeslábla.

Apple Inc., trpící globální krizí dodávek, nyní čelí jinému problému a tím je snížení poptávky.

Společnost sdělila svým dodavatelům komponentů, že poptávka po řadě iPhone 13 zeslábla. Tato informace signalizuje, že někteří spotřebitelé se rozhodli, že tento rok nebudou chtít jako tradičně zainvestovat a mít tak nový iPhone pod vánočním stromkem.

Apple již snížil svůj cíl výroby iPhonu 13 pro letošní rok až o 10 milionů kusů, což je dost znatelný pokles z původního cíle 90 milionů. Výroba se snížila kvůli nedostatku dílů, uvedla agentura Bloomberg. Doufá se však, že tento výpadek společnost dožene v příštím roce – kdy se očekává zlepšení nabídky. Společnost nyní informuje své prodejce, že jejich objednávky se nemusí uskutečnit.

Společnost je přesto stále na cestě k rekordní prázdninové sezóně, přičemž analytici předpokládají nárůst tržeb o 6 % na 117,9 miliardy dolarů v posledních třech měsících kalendářního roku.  Ale nebude to čtvrtletní trhák, který si Apple a také Wall Street původně představovaly.

Nedostatky a zpoždění dodávek frustrovaly mnoho spotřebitelů. Inflace a omikronová varianta přináší nové obavy nakupujícím, kteří jsou už unaveni pandemií. V důsledku toho se právě očekává, že se výhledově mohou vzdát některých svých nákupů.

To by v konečném důsledku mohlo znamenat pro společnost úplně přeskočit cíle pro iPhone 13 a čekat na upgrade příští rok, až vyjde jeho nástupce. Současná řada, která začíná na 799 $ za standardní model a 999 $ za model Pro, je považována za velmi skromnou aktualizaci z iPhone 12, který měl zcela nový design. U modelu, který vyjde roku 2022 se očekávají mnohem větší změny a inovace, což logicky dává některým zájemcům důvod čekat.

iPhone je klíčovým mobilním zařízením společnosti Apple. Pro představu představuje přibližně polovinu z jejích 365,8 miliard dolarů tržeb za poslední fiskální rok. Nejedná se tedy o bezvýznamnou složku, u které není tak potřebné z ní těžit.

 S iPhonem 13 Apple rozpoutal v USA agresivní programy slev. Cílem těchto slev je podnítit nákupy. V některých případech si majitelé iPhonu 12 nebo starších modelů mohli koupit iPhone 13 za nízké nebo dokonce nulové náklady. I když jsou tyto slevové programy stále dostupné, některé nabízejí ve výsledku menší úspory, než když byly poprvé uvedeny do prodeje nové modely. I proto se rozhodla řada lidí počkat na nový model.

 

Zdroje: bloomberg.com; apple.com

Nejnovější články