Autor: Adam Spáčil

Spotify se propadá o 19 % poté, co platforma pro streamování zvuku nabídla neuspokojivý výhled růstu počtu uživatelů

Akcie společnosti Spotify ve čtvrtek prudce klesly v návaznosti na mírný výhled růstu počtu uživatelů, který odvrátil pozornost od.

Akcie společnosti Spotify ve čtvrtek prudce klesly v návaznosti na mírný výhled růstu počtu uživatelů, který odvrátil pozornost od dobrých výsledků společnosti za čtvrté čtvrtletí.

Společnost Spotify ve středu oznámila, že v prvním čtvrtletí očekává přírůstek 183 milionů placených předplatitelů, což je téměř stejný počet jako ve čtvrtém čtvrtletí a méně, než odhadovali někteří analytici (184 milionů).

Slabé pokyny následují po kritice, že populární pořad "The Joe Rogan Experience" na této platformě šířil dezinformace o vakcínách a koronavirech. Další špičkoví hudebníci stahují své skladby ze streamovací služby. Společnost Spotify začátkem tohoto týdne uvedla, že k obsahu, který obsahoval diskuse o COVID-19, přidá doporučení.

Spoluzakladatel a generální ředitel společnosti Daniel Ek však ve středečním hovoru s analytiky uvedl, že předpověď předplatného na první čtvrtletí neodráží žádný odliv uživatelů v důsledku Roganovy kontroverze.

"Obecně bych řekl, že je příliš brzy na to, abychom věděli, jaký to může mít dopad. A obvykle, když jsme v minulosti měli kontroverze, ty se měřily na měsíce, a ne na dny. Ale mám dobrý pocit z toho, kde se vzhledem k tomu nacházíme, a samozřejmě, že trendy v horní linii vypadají stále velmi zdravě," řekl Ek podle přepisu.

Přesto akcie klesly až o 19 % na vnitrodenní minimum 155,57 USD, což je nejnižší cena od května 2020. Později byla ztráta snížena na 17 %. Akcie letos do středečního závěru klesly o zhruba 18 %.

Společnost Spotify mezitím ve čtvrtém čtvrtletí vykázala lepší než očekávané výsledky. Její ztráta na akcii ve výši 0,21 EUR byla nižší než konsensuální odhad společnosti Refinitiv, který činil 0,43 EUR na akcii. Tržby vzrostly o 19 % na 2,69 miliardy eur oproti odhadovaným 2,65 miliardy eur.

Počet předplatitelů prémiových služeb se ve čtvrtém čtvrtletí zvýšil o 16 % na 180 milionů, což bylo důsledkem silné propagační kampaně.

Celkový počet aktivních uživatelů ve čtvrtém čtvrtletí meziročně vzrostl o 18 % na 406 milionů, přičemž společnost Spotify uvedla, že toto číslo se blíží horní hranici jejího plánovaného rozpětí a že ve všech regionech dosáhla dvouciferného růstu.

Zdroje: businessinsider.com, Unsplash.com

Nejnovější články