Nenechte se zmást pohybem ceny akcií. Tato akcie elektronického obchodu je připravena se v dlouhodobém horizontu odrazit ode dna.
Akcie po počátečním výprodeji v březnu 2020, kdy došlo ke COVID-19, rostly, protože vládní stimuly podpořily spotřebitelské výdaje a vyvolaly silný hospodářský růst po celém světě. Od začátku roku 2022 se však akciový trh změnil v cirkusové představení. Mezi 40letou inflací, rozhodnutím Federálního rezervního systému opětovně zvýšit úrokové sazby a nepříznivými dopady spojenými s ruskou invazí na Ukrajinu je nálada investorů bičována z více stran.
Od začátku roku poklesl index S&P 500 o 22 % a Nasdaq Composite o 33 % a nyní se objevují oprávněné obavy, že se blíží recese. Obzvláště křehké byly technologické akcie, a to včetně společností zabývajících se elektronickým obchodováním, které nadále bojují s nepříznivými makropodmínkami v kombinaci s oživením ekonomiky.
Jako dlouhodobí investoři však nesmíme ztratit ze zřetele konečný cíl. Předpokládá se, že globální digitální obchod se do roku 2030 rozšíří složenou roční mírou růstu (CAGR) o 15,1 % na 17,5 bilionu dolarů, což je nárůst ze současných 4,2 bilionu dolarů.
Tato špička v oblasti elektronického obchodování se od začátku roku propadla o 78 %, což dnes nabízí chytrým investorům skvělou příležitost k nákupu.
Přizpůsobení se novému prostředí
Společnost Shopify (SHOP) zveřejnila na začátku roku 2022 nežádoucí zprávu za první čtvrtletí. Celkové tržby skončily převážně v souladu s očekáváním Wall Street, když meziročně vzrostly o 21,7 % na 1,2 miliardy USD, ale upravený zisk na akcii drasticky zaostal za odhady a meziročně klesl o 90 % na 0,20 USD.
Během hovoru k výsledkům vedení společnosti neustále zdůrazňovalo, že rozsáhlé změny v makroprostředí - jako je vysoká inflace a opětovné otevření globální ekonomiky - měly v prvním čtvrtletí negativní dopad na hospodaření společnosti. To by však nemělo investory šokovat. COVID urychlil přechod na elektronické obchodování a vládní stimuly zpřístupnily placení za služby společnosti Shopify.
Přesto se hrubý objem zboží (GMV) meziročně zvýšil o 15,8 % na 43,2 miliardy dolarů a měsíční opakované příjmy (MRR) vzrostly o 17 % na 105,2 milionu dolarů. Pro lídra v oblasti e-commerce to jistě nebylo ideální čtvrtletí, ale vzhledem k 1. čtvrtletí 2021, které znamenalo nejvyšší čtvrtletní růst tržeb v historii společnosti, to nejsou špatné hodnoty meziročního růstu.
Vedle společnosti Amazon vládne největšímu podílu maloobchodního elektronického obchodu v USA společnost Shopify, která představuje 10,3 % celkového trhu. Pokud jde o software pro elektronické obchodování, společnost si odnáší koláč největšího tržního podílu, když ovládá téměř třetinu odvětví. S více než milionem obchodníků ve své síti po celém světě a odhadovaným oslovitelným trhem ve výši 160 miliard dolarů je Shopify v dobrých rukou i nadále.
Analytici Wall Street očekávají, že celkové tržby společnosti ve fiskálním roce 2022 vzrostou meziročně o 28,9 % na 7,5 miliardy dolarů a upravený zisk na akcii by měl ustoupit o 84 % na 1,30 dolaru. V příštím roce, kdy dojde k normalizaci nepříznivých srovnatelných ukazatelů, analytici odhadují, že tržby vzrostou o 29,6 % na 9,7 miliardy USD a zisk na akcii se odrazí o 98 % na 2,57 USD.
Ačkoli byste tyto předpovědi měli brát s rezervou, v tuto chvíli jde o to, že společnost Shopify v budoucnu pravděpodobně čeká solidní zotavení. Dnes se akcie obchodují za osminásobek tržeb, a i když se to může zdát drahé, je to nejnižší násobek ceny k tržbám společnosti Shopify za posledních pět let. Podle mého názoru je díky silné pozici na trhu a oslabujícímu ocenění nyní skvělá doba pro akumulaci akcií této e-commerce společnosti.
Čas jít proti proudu
Zvolit méně frekventovanou cestu často vede v dlouhodobém horizontu k neuvěřitelným investicím. Dnes si mnoho investorů společnost Shopify zamilovalo, což mě vede k přesvědčení, že nyní je optimální okamžik pro nákup. Jakmile se krátkodobé protivětry sjednotí, vše nasvědčuje tomu, že společnost v oblasti elektronického obchodování bude v budoucnu nadále úspěšná.
Je to platforma číslo 1, kterou obchodníci navštěvují při budování online obchodů, což je sekulární trend, který se bude v následujících letech jen prohlubovat - nehledě na to, že akcie se obchodují na nejnižší hodnotě za posledních pět let, což investorům dodává další vrstvu jistoty.
Tento článek představuje pouze názor autora. Nejedná se o investiční radu ani doporučení.
Zdroje: fool.com, Unsplash.com