Foto: Unsplash

Tesla je obviněna z falešné reklamy na Autopilota

Kalifornský úřad pro motorová vozidla obviňuje společnost Tesla Inc. z nepravdivé reklamy na schopnosti její samořídicí technologie.

Dvě stížnosti podané 28. července ukazují, že úřad pro motorová vozidla usiluje o změny ve způsobu, jakým Tesla propaguje své funkce Autopilot a plně samořízené řízení, jinak riskuje pozastavení nebo odebrání výrobní licence.

"Odpůrce učinil nebo šířil prohlášení, která jsou nepravdivá nebo zavádějící a nezakládají se na faktech," stojí ve stížnostech, o nichž jako první informoval deník Los Angeles Times a které byly podány u státního Úřadu pro správní slyšení (OAH).

Tesla má 15 dní na to, aby reagovala podáním "oznámení o obhajobě".

Poté, co Tesla na stížnost odpoví, může být záležitost předložena k projednání před OAH, v němž by podle DMV rozhodl správní soudce. Pokud by Tesla s rozhodnutím nesouhlasila, mohla by se odvolat k vrchnímu soudu. Nebo by se společnost mohla s DMV dohodnout na vyrovnání.

"DMV usiluje o to, aby společnost Tesla poskytovala přesnější termíny a popisy a více a lépe informovala spotřebitele o možnostech a omezeních výrobku," řekla v pátek mluvčí DMV.

Ve stížnostech DMV odkazuje na nejméně pět termínů mezi květnem a červencem, během nichž společnost Tesla na svých webových stránkách používala věty jako "Systém je navržen tak, aby byl schopen provádět jízdy na krátké a dlouhé vzdálenosti bez nutnosti zásahu osoby na sedadle řidiče". Tato věta a další věty zmíněné ve stížnosti zůstávají na stránce Autopilot na webových stránkách společnosti.

"Tato označení a popisy 'Autopilot' a 'Full Self-Driving Capability' představují, že vozidla vybavená funkcemi ADAS budou fungovat jako autonomní vozidla, ale vozidla vybavená těmito funkcemi ADAS v době těchto reklam nemohla a nyní nemohou fungovat jako autonomní vozidla," uvádí dále DMV. ADAS je zkratka pro pokročilý asistenční systém řidiče.

Stížnosti upozorňují, že Tesla do reklam zahrnula také prohlášení o tom, že její vozidla vyžadují aktivní dohled řidiče a nejsou autonomní, ale že to "porušení předpisů nezhojí".

Marketing asistenčních systémů řidiče společnosti Tesla je již dlouho kontroverzní. Před několika lety časopis Consumer Reports vyzval společnost Tesla, aby změnila název Autopilot s tím, že v řidičích vzbuzuje falešný pocit bezpečí. Před třemi lety zveřejnil Insurance Institute for Highway Safety studii, která ukázala, že lidé přeceňovali schopnosti systému Autopilot společnosti Tesla.

V červnu Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu poprvé zveřejnil údaje, podle kterých se vozidla Tesla dostala na první místo v seznamu nehod spojených s technologií asistenta řidiče, přičemž některé z nich si vyžádaly smrtelné zranění.

Zdroje: marketwatch.com, Unsplash.com

Podobné články