Tesla vykázala po středečním zasedání výdělky za třetí čtvrtletí, ve výsledku se jedná o obrovský nárůst ohledně předešlých kvartálů.
Zde jsou výsledky:
Zisk na akcii (upraveno): 1,86 USD oproti 1,59 USD očekávaných
Tržby: 13,76 miliardy USD oproti očekávaným 13,63 miliardy USD
Společnost Tesla vykázala za třetí čtvrtletí čistý zisk 1,62 miliardy USD (GAAP), již podruhé překonala 1 miliardu USD. V minulém čtvrtletí činil čistý zisk 331 milionů dolarů.
Rekordní výsledky byly dány zvedlými hrubými maržemi o 30,5% v automobilovém průmyslu a o 26,6% celkově, což je rekord minimálně za posledních pět čtvrtletí.
Příjmy z automobilového průmyslu vzrostly na 12,06 miliardy USD a náklady na příjmy z automobilového průmyslu dosáhly za čtvrtletí výše 8,38 miliardy USD.
Tesla také generovala příjmy ve výši 806 milionů USD ze svého energetického podnikání, kde kombinuje solární a energetické skladovací produkty. A také 894 milionů USD ze služeb a dalších příjmů, které zahrnují mimo jiné údržbu vozidel a opravy, pojištění vozidel a prodej zboží značky Tesla.
V oblasti energetiky a skladování vzrostly náklady na nejvyšší počet za posledních pět čtvrtletí a to 803 milionů USD během třetího čtvrtletí. V balíčku akcionářů, který Tesla zveřejnila před výzvou k diskusi o výsledcích za 3. čtvrtletí, společnost uvedla: „Na naši schopnost udržet továrny v provozu na plné obrátky má vliv řada výzev, včetně nedostatku polovodičů, přetížení v přístavech a výpadků proudu.“
I přes tyto problémy společnost zopakovala předchozí plán, že očekává, že „dosáhne 50% průměrného ročního růstu dodávek vozidel“ ve víceletém horizontu.Společnost také zaznamenala snížení hodnoty ve výši 51 milionů USD související s investicemi do bitcoinů, které vykázala v rámci nákladů na „restrukturalizaci a ostatní“. Tesla již dříve oznámila dodávky 241 300 elektrických vozidel a výrobu 237 823 vozidel během období končícího 30. září 2021.
Na rozdíl od jiných automobilek se tržby Tesly během čtvrtletí zvýšily a tím vytvořily nový rekord společnosti. A to i přes nevýhody v podobě nedostatku čipů a potížím dodavatelského řetězce. (Dodávky jsou totiž nejbližší aproximací tržeb, kterou Tesla uvádí.)
Mnoho dalších automobilek vykázalo rekordní zisky během nedostatku polovodičových čipů v důsledku pružné poptávky spotřebitelů, ale kvůli omezením dodavatelů nedokázali zajistit lepší prodej.
Společnost Tesla také tvrdí, že výroba netradičního nákladního vozu začne poté, co se v Austinu zahájí výroba modelu Y, kde i Tesla staví nový závod na montáž vozidel.
V minulém čtvrtletí generální ředitel Elon Musk řekl, že již nebude standardně vést hovory o příjmech. Může se rozhodnout neoslovovat akcionáře a analytiky, což by jistě ve výsledku jeho fanoušky určitě zklamalo.
Tesla ve středu uvedla, že u svých vozidel standardní řady se „globálně přesune na chemii baterií lithium železo fosfátu (LFP)“. Dříve Tesla používala ve svých vozidlech standardní řady vyráběných v USA lithium-iontové bateriové články s niklovou katodou. Vzhledem k tomu, že železo je hojnější než suroviny používané v jiných lithium-iontových bateriových článcích, jako je nikl a kobalt, jsou dnes bateriové články LFP obecně dostupnější na výrobu.
Zdroje: cnbc.com; unsplash