Toyota chce investovat 35 miliard dolarů do svých elektromobilů na baterie

Toyota, jeden z největších světových výrobců automobilů, plánuje do roku 2030 investovat 4 biliony jenů (35 miliard dolarů) do vybudování kompletní řady elektromobilů na baterie, mělo by se jednat celkem o 30 vozů.

Toyota, jeden z největších světových výrobců automobilů, plánuje do roku 2030 investovat 4 biliony jenů (35 miliard dolarů) do vybudování kompletní řady elektromobilů na baterie, mělo by se jednat celkem o 30 vozů.

Cílem společnosti je také zvýšit globální prodej elektromobilů a o to o 3,5 milionu kusů ročně do konce dekády, uvedl v úterý generální ředitel společnosti Akio Toyoda. Akio je pravnukem japonského průmyslníka Sakichi Toyody a vnukem zakladatele Toyota Motors Kiichiro Toyody.

Většinu současných prodejů elektromobilů Toyota tvoří hybridní elektromobily, které jsou poháněny kombinací spalovacího motoru a elektromotorů napájených bateriemi.  Elektromobily pouze na baterie tvoří jen zlomek současných prodejů.

Japonská automobilka zvýší nové investice do bateriových technologií o 500 miliard jenů (4,4 miliardy dolarů) na 2 biliony jenů. Investice půjde nejen do bateriových elektromobilů, ale bude i zahrnovat kapitálové výdaje, výzkum a vývoj.

Toyota také plánuje investovat další 4 biliony jenů do dalších typů elektromobilů, včetně hybridních vozů, plug-in hybridů a elektromobilů s palivovými články, které jako zdroj energie využívají vodík.

„V této diverzifikované a neprobádané době je důležité flexibilně měnit typy a množství vyráběných produktů a zároveň sledovat trendy na trhu,“ řekl Toyoda během brífinku o strategiích automobilky pro elektromobily.

„Věříme, že rychlé přizpůsobení se změnám v budoucnosti je důležitější než snaha předpovídat budoucnost, která není nic jiného než nejistá. Chceme ponechat možnosti dostupné pro naše zákazníky, dokud nebude známa správná cesta,“ dodal.

U své luxusní značky Lexus si Toyota klade za cíl, aby do roku 2030 v Japonsku a do roku 2035  ve zbytku světa, tvořily elektromobily na baterie 100 % prodeje vozů v Evropě, Severní Americe a Číně.

Navzdory tomu, že je Toyota jedním z průkopníků hybridních modelů, je ve srovnání s některými svými globálními konkurenty, jako jsou například General Motors a Ford, relativně pomalá ve svém úsilí o elektromobily s užitím baterií.

Minulý měsíc na klimatické konferenci OSN ve Skotsku se japonská automobilka odmítla připojit ke skupině šesti velkých výrobců automobilů, včetně švédského Volva a Daimleru Mercedes-Benz, k podpisu prohlášení o postupném vyřazení vozů na fosilní paliva do roku 2040, uvedla agentura Reuters.

Nejvyšší představitel Toyoty řekl tiskové agentuře, že společnost nechce být považována za výrobce elektrických vozidel, ale chce být vnímána jako uhlíkově neutrální podnik.

Toyota usiluje o uhlíkovou neutralitu ve výrobních závodech do roku 2035, řekl Toyoda na úterním briefingu.

 

Zdroje: cnbc.com; unsplash

Nejnovější články