Foto: Unsplash

Toyota svolává své vlajkové elektrické SUV kvůli obavám z odpadávání kol

Japonský automobilový gigant Toyota stáhl z trhu více než 2 000 kusů svého plně elektrického SUV bZ4X.

Ve čtvrtek oznámená svolávací akce se týká kol modelu bZ4X. Toyota uvedla, že majitelé vozidel budou informováni různými kanály, a to od 23. června. Akcie společnosti kótované v Tokiu v pátek skončily o 0,7 % níže.

"Po nízkém počtu ujetých kilometrů se mohou všechny šrouby náboje kola předmětných vozidel uvolnit do té míry, že se kolo může oddělit od vozidla," uvedl mluvčí Toyoty v prohlášení zaslaném CNBC e-mailem.

"Pokud se kolo během jízdy oddělí od vozidla, může to vést ke ztrátě kontroly nad vozidlem, což zvyšuje riziko nehody," dodali.

Podle mluvčího se stažení týká "všech vozidel bZ4X v Severní Americe, Evropě, Asii a Tichomoří. Tato akce se týká přibližně 2 700 vozidel."

Příčina problému se nadále vyšetřuje. "Dokud nebude provedena náprava, neměl by nikdo s těmito vozidly jezdit," uvedl mluvčí.

Toyota je dobře známá svými hybridními vozidly a vozidly s vodíkovými palivovými články, ale nyní se snaží prosadit na stále konkurenčnějším trhu s elektrickými bateriemi, kde se o pozici přetahují firmy jako Tesla a Volkswagen.

"Toyota byla pod tlakem, aby se v oblasti elektromobilů zlepšila, a proto bude velmi zklamaná, že bylo nutné stáhnout její první masově prodávané elektromobily," uvedl David Leggett, editor automobilového průmyslu ve společnosti GlobalData.

"Pozitivní však je, že se jedná o brzkou fázi životního cyklu modelu a o mechanickou součást, která nemá nic společného s elektrickým pohonem vozu," dodal Leggett. "Budou doufat, že se jim problém podaří rychle překonat."

Toyota uvedla minulý měsíc na japonský trh model bZ4X, který je prvním modelem řady bZ. V prosinci loňského roku prezident společnosti Akio Toyoda uvedl, že Toyota plánuje "do roku 2030 uvést na trh 30 modelů BEV".

Podle Mezinárodní energetické agentury dosáhne prodej elektromobilů v roce 2021 6,6 milionu. V prvním čtvrtletí roku 2022 dosáhl prodej elektromobilů 2 milionů, což představuje 75% nárůst oproti prvním třem měsícům roku 2021.

Zdroje: cnbc.com, Unsplash.com

Podobné články