Foto: Unsplash

Vedení Microsoftu tvrdí, že špehování klikání myší a stisků kláves vzdálených zaměstnanců je "špatné"

Vedoucí pracovník společnosti Microsoft Satya Nadella tvrdí, že práce na dálku vyvolala mezi manažery "paranoiu produktivity", která vede ke snahám o špehování zaměstnanců.

"Vedoucí pracovníci si myslí, že jejich zaměstnanci nejsou produktivní, zatímco zaměstnanci si myslí, že jsou produktivní, a v mnoha případech se dokonce cítí vyhořelí," řekl Nadella ve čtvrtečním rozhovoru pro televizi Bloomberg.

Publikace uvedla, že společnost Microsoft uspořádala firemní průzkum, v němž se dotazovala 20 000 lidí v 11 zemích na produktivitu v době práce na dálku a hybridní práce. Z průzkumu vyplynulo, že 85 % manažerů se obává, že pracovníci nejsou produktivní, a 87 % zaměstnanců tvrdí, že pracují efektivně, což je rozpor mezi pracovníky a manažery, který chce Microsoft odstranit.

Nadella uvedl, že lepší komunikační nástroje mohou pomoci tuto propast překlenout. Viceprezident společnosti Microsoft Jared Spataro však řekl, že se obává, že se manažeři místo toho více zaměřují na dohled nad pracovníky.

"Stále častěji se diskutuje o dohledu nad zaměstnanci a my k tomu zaujímáme opravdu silný postoj - prostě si myslíme, že je to špatně," řekl Spataro agentuře Bloomberg. "Nemyslíme si, že by zaměstnavatelé měli sledovat a zaznamenávat aktivitu stisků kláves, klikání myší a podobné věci, protože máme pocit, že to v mnoha ohledech měří spíše teplo než výsledek."

Poslední měsíc deník The New York Times uvedl, že společnosti se stále více obracejí k opatřením pro sledování zaměstnanců na pozadí kancelářského prostředí, které se zaměřuje na vzdálené a hybridní pracovní prostředí. Publikace podrobně popsala několik metod, které společnosti použily k měření produktivity pracovníků, od sledování klikání myší a stisků kláves až po náhodné fotografování, aby se ujistily, že jsou pracovníci u svých počítačů.

Přestože Nadella tvrdí, že manažeři by měli odolávat obavám z produktivity, Microsoft se nevzdává svého úsilí přivést pracovníky zpět do kanceláře - i když se potýká s několika neúspěchy. Začátkem letošního roku společnost iniciovala politiku, podle níž by zaměstnanci měli být v kanceláři alespoň 50 % času. V červnu společnost uvedla, že "k "normálnímu" návratu do kanceláře nemusí letos dojít". Deník Wall Street Journal již dříve informoval o tom, že zaměstnanci odmítají zvýšení platu ve prospěch práce z domova.

Zdroje: businessinsider.com, Unsplash.com

Podobné články