Walmart se připravuje na vstup do metaverse

Zdá se, že Walmart se pouští do metaverse. Má plány na vytvoření vlastní kryptoměny a nezaměnitelných tokenů neboli NFT.

Zdá se, že Walmart se pouští do metaverse. Má plány na vytvoření vlastní kryptoměny a nezaměnitelných tokenů neboli NFT.

Velkoobchodní prodejce koncem minulého měsíce přihlásil několik nových ochranných známek, které naznačují jeho záměr vyrábět a prodávat virtuální zboží, včetně elektroniky, bytových dekorací, hraček, sportovních potřeb a produktů osobní péče. V samostatném podání společnost uvedla, že uživatelům nabídne virtuální měnu a také NFT.

Podle amerického úřadu pro patenty a ochranné známky Walmart podal přihlášky 30. prosince.

Walmart ve svém prohlášení uvedl, že „neustále zkoumá, jak nové technologie mohou ovlivnit budoucí nakupování“.

"Stále testujeme nové nápady," uvedla společnost. „Některé nápady se stávají produkty nebo službami, které se dostanou k zákazníkům. A některé testujeme, iterujeme a učíme se z nich.”

Společnost Nike podala na začátku listopadu řadu žádostí o ochranné známky, které ukazovaly její plány na prodej virtuálních značkových tenisek a oblečení. Později toho měsíce oznámila, že se spojila s Robloxem, aby vytvořila online svět s názvem Nikeland.

Gap také začal prodávat NFT mikiny s ikonickým logem.  Výrobce oděvů uvedl, že jeho ceny NFT se budou pohybovat v rozmezí od zhruba 8,30 do 415 USD a budou dodávány s fyzickou mikinou.

Mezitím se debuty Under Armour a Adidas NFT minulý měsíc vyprodaly. Na tržišti NFT OpenSea nyní dosahují nebetyčně vysokých cen.

Maloobchodníci s oblečením Urban Outfitters, Ralph Lauren a Abercrombie & Fitch také v posledních týdnech přihlásili ochranné známky, které podrobně popisují svůj záměr otevřít nějaký druh virtuálního obchodu.

Spuštění NFT umožňuje podnikům tokenizovat fyzické produkty a služby, tak aby pomohly snížit náklady na transakce online.  A pro luxusní značky jako Gucci a Louis Vuitton mohou sloužit jako forma autentizace pro hmotné a dražší zboží.

Gerben řekl, že jak se více spotřebitelů seznamuje s metaversí a položkami uloženými na blockchainu, více maloobchodníků bude chtít kolem něj vytvořit svůj vlastní ekosystém.
 

Zdroje: cnbc.com; freepik

Nejnovější články