Autor: Filip Kejval

Bidenova administrativa oznámila pravidla, díky nimž nebude nabíjení elektromobilů tak mizerné

Každý, kdo cestoval na dlouhé vzdálenosti elektromobilem, ví, že nabíjení může být nepříjemné.

Každý, kdo cestoval na dlouhé vzdálenosti elektromobilem, ví, že nabíjení může být nepříjemné. V nejhorších případech se může stát noční můrou kvůli rozbitým zástrčkám, pomalým nabíječkám a nabíjecím pouštím.

Bidenova administrativa se to snaží změnit. Ve čtvrtek Bílý dům oznámil normy, jejichž cílem je učinit nabíjení elektromobilů pohodlnějším, dostupnějším, spolehlivějším a nakonec i snesitelnějším.

Navrhovaná pravidla popisují, jak musí nové dobíjecí stanice vypadat, aby měly nárok na podíl z miliard, které federální vláda do infrastruktury pro dobíjení elektromobilů vkládá. V únoru Bílý dům oznámil plán utratit v příštích pěti letech 5 miliard dolarů za celostátní síť 500 000 nabíjecích stanic.

Zpočátku se program zaměří na posílení nabíjení podél hlavních dálnic.

Majitelé elektromobilů jsou dnes odkázáni na směsici poskytovatelů nabíjení, kteří používají různá rozhraní, mobilní aplikace, cenové struktury a systémy členství. U benzinového vozu si můžete být dostatečně jisti, že placení a čerpání benzinu bude identickým zážitkem, ať už pojedete kamkoli. U elektromobilu tomu tak není a pro lidi, kteří nevlastní vůz od společnosti Tesla, která si vybudovala vlastní rozsáhlou a patentovanou nabíjecí síť, může být nabíjení problém.

Cílem nového návrhu Bílého domu je standardizovat nabíjení tím, že všechny stanice financované z federálních zdrojů budou nabízet podobné platební systémy, rychlosti nabíjení, informace o cenách a funkce. Podle ministerstva dopravy je cílem zajistit bezproblémové nabíjení bez ohledu na to, v jakém státě se člověk nachází nebo jakou značku elektromobilu řídí.

Podle pravidel nebude možné u dobíjecích stanic vyžadovat členství. Vláda rovněž stanovila standardy pro údržbu dobíjecích stanic, což by mohlo vést ke snížení počtu rozbitých dobíjecích stanic, což je další přetrvávající problém.

Jeden z největších poskytovatelů poplatků v zemi nebude mít podle nových norem nárok na financování: Tesla. Cílem programu je vybudovat infrastrukturu, kterou může využívat každý majitel elektromobilu, takže vlastní zástrčky Elona Muska jsou mimo hru.

Zdroje: businessinsider.com, Unsplash.com

Nejnovější články