Bývalý generální ředitel společnosti Google Eric Schmidt o tom, proč je práce v kanceláři lepší

Po více než dvou letech práce na dálku a několika odkladech návratu do kanceláře se většina zaměstnanců Googlu vrací do kanceláře alespoň na částečný úvazek - a bývalý generální ředitel a předseda představenstva Googlu Eric Schmidt z toho nemůže mít větší radost.

Po více než dvou letech práce na dálku a několika odkladech návratu do kanceláře se většina zaměstnanců Googlu vrací do kanceláře alespoň na částečný úvazek - a bývalý generální ředitel a předseda představenstva Googlu Eric Schmidt z toho nemůže mít větší radost.

"Podle mého názoru je důležité, aby tito lidé byli v kanceláři," říká 66letý Schmidt v rozhovoru pro CNBC Make It a tvrdí, že styl práce v kanceláři se již po desetiletí osvědčuje. "Jsem tradicionalista."

Od pondělí začíná hybridní pracovní režim společnosti Google, kdy většina zaměstnanců bude v kanceláři alespoň tři dny v týdnu. Schmidt, který byl generálním ředitelem společnosti Google v letech 2001 až 2011, pomohl přeměnit tehdy mladý start-up ze Silicon Valley v dnešní globální technologický gigant s hodnotou 1,9 bilionu dolarů - a za tento růst vděčí z velké části práci v kanceláři.

"Desítky let jsme vedli rozhovory o tom, že lidé k sobě mají blízko... diskuse u stolku a na kávě," říká Schmidt. "Pamatujete si na to všechno? Bylo to všechno špatně?"

Schmidt říká, že nejde jen o nostalgii: osobní spolupráce má i praktické aspekty. Říká například, že rozhovory o profesionalitě, které mohou být obzvláště potřebné ve firmách plných mladých zaměstnanců, je mnohem těžší vést virtuálně.

Když Schmidt začínal ve společnosti Google, bylo v ní například "strašně moc vysokoškoláků, kteří se chovali, jako by pracoviště bylo jako vysoká škola", říká. "A já jim říkal: 'Tohle není vysoká škola. Tohle je profesionální záležitost, to nemůžete dělat. Tak toho prosím hned nechte."

Podle Schmidta mohou mladší zaměstnanci, zejména ve věku 25 až 35 let, využít prostředí v kanceláři k efektivnějšímu rozvoji svého stylu řízení. Podle něj to zahrnuje učení se etiketě na schůzkách, prezentačním dovednostem, politice na pracovišti a jednání s konkurencí, a to jak interně, tak externě.

Schmidt poznamenává, že existují výjimky: Někteří pracovníci mohou mít specializované role, které nevyžadují mnoho osobní komunikace, jiní mohou mít hluboký odpor ke společenské povaze kanceláře a mnozí se pravděpodobně netěší na to, že budou muset znovu začlenit dlouhé dojíždění do svého rozvrhu.

"Myslím, že existuje mnoho důkazů o tom, že lidé jsou společenští," říká. "A že současné virtuální nástroje nejsou totéž co neformální sítě, které se vyskytují v rámci korporace."

Zdroje: cnbc.com, Unsplash.com

Nejnovější články