S nárůstem prodeje elektrických vozidel se nyní diskuse obrací k hluku a bezpečnosti

Hyperloop, vodíkové vlaky a vzduchové taxíky. Jak 21. století postupuje, jakým způsobem se lidé dostanou z bodu A do bodu B?

I když výše uvedené technologie mohou být několik let od širokého přijetí, neznamená to, že změna již není na nohou.

Po celém světě se národní a místní samosprávy pokoušejí snížit emise a zvýšit kvalitu městského ovzduší, přičemž mnoho z nich věří v rostoucí sektor: bateriová elektrická vozidla.

Nedávná zpráva Mezinárodní energetické agentury uvádí, že v loňském roce bylo zaregistrováno zhruba 3 miliony nových elektromobilů, což je rekordní nárůst o 41% ve srovnání s rokem 2019.

Při pohledu do budoucna IEA uvádí, že počet elektromobilů, autobusů, dodávek a těžkých nákladních vozidel na silnicích (jeho projekce nezahrnuje dvoukolová a tříkolová elektrická vozidla) se očekává, že do roku 2030 dosáhne 145 milionů.

Pokud vlády zvýší úsilí o splnění mezinárodních cílů v oblasti energetiky a klimatu, globální flotila by se mohla ještě dále zvětšit a do konce tohoto desetiletí by se rozšířila na 230 milionů.

Měnící se svět

Jak se zvyšuje počet elektrických vozidel na silnicích planety, společnost se bude muset přizpůsobit.

Bude třeba například zavést rozsáhlé nabíjecí sítě, aby uspokojily zvýšenou poptávku a rozptýlily přetrvávající obavy týkající se dojezdu - myšlenky, že elektrická vozidla nejsou schopna podnikat dlouhé cesty bez ztráty energie.

Další oblast, kde si všimneme změn, souvisí s hlukem. Elektrická vozidla se mohou pochlubit nulovými výfukovými emisemi a jsou také mnohem tišší než jejich vznětové a benzínové sestřenice.

Zákon země

Je třeba poznamenat, že po celém světě již byly v nabídce řešení této otázky zavedeny právní předpisy a technologie.

Například v Evropské unii a Velké Británii budou všechna nová elektrická a hybridní vozidla muset od 1. července používat akustický výstražný systém vozidla (AVAS). Tento systém bude vycházet z předchozích předpisů, které vstoupily v platnost v roce 2019, a rozšíří je.

Podle pravidel má AVAS nastartovat a vydávat hluk, když je rychlost vozidla nižší než 20 kilometrů za hodinu.

Nařízení EU říká, že hluk vydávaný systémem AVAS, musí být nepřetržitým zvukem, který poskytuje informace chodcům a dalším účastníkům silničního provozu.

Zdroje: cnbc.cz, unsplash.com

Nejnovější články