Googlu silně vzrostly příjmy. Nejvíce za posledních 10 let.

Google zaznamenal nejvyšší růst tržeb za více než deset let a ve třetím čtvrtletí téměř zdvojnásobil svůj zisk. Do digitálních reklam na Googlu totiž ve velkém investovali hlavně menší podniky a maloobchodní firmy zaměřené na zákazníky, jejichž nákupy se kvůli pandemii přesunuly do online prostoru.

Google zaznamenal nejvyšší růst tržeb za více než deset let a ve třetím čtvrtletí téměř zdvojnásobil svůj zisk. Do digitálních reklam na Googlu totiž ve velkém investovali hlavně menší podniky a maloobchodní firmy zaměřené na zákazníky, jejichž nákupy se kvůli pandemii přesunuly do online prostoru. 

Google, který vlastní americká společnost Alphabet, ve svých výsledcích za třetí čtvrtletí překonal všechna očekávání analytiků z Wall Street a zvýšil celkové tržby o 39 % na 65,5 miliardy USD. Zhruba čtyři pětiny příjmů pocházely z reklamního byznysu. 

Největší světový internetový vyhledávač těžil ze skutečnosti, že lidé tráví stále více času online. Jenom ze samotné reklamy tak vzrostly Googlu tržby oproti stejnému období loňského roku o 43 % na 53,13 miliardy USD. To potvrdil i obchodní ředitel Googlu Philipp Schindler a uvedl, že na meziročním růstu se nejvíce podílely právě reklamy od maloobchodních firem.

Akcie Googlu (GOOG) se prostřednictvím své mateřské společnosti Alphabet obchodují na americké technologické burze NASDAQ a jsou pátou nejsilnější akcií v indexu S&P 500. Za poslední rok se stále pohybují v růstovém trendu a jejich současná cena se pohybuje na hodnotě těsně pod 3 000 USD za akcii. Letos posílily o 58 %.

Klíčovou otázkou pro investory zůstává, zda je růst ceny akcií na burze udržitelný. Většinou přetrvává názor, že díky změnám v chování spotřebitelů a rostoucímu zájmu o online nakupování, akcie Googlu ve výhledu dál porostou. To potvrzuje i analytik investiční společnosti Wells Fargo Brian Fitzgerald, který se opírá o finanční výkonost firmy. Akciím Googlu dává hodnocení Koupit a cílovou cenu zvyšuje z 3 100 USD na 3 400 USD za akcii. 

Internetový gigant vlastní i největší mobilní operační systém Android a provozuje monstrózní videostránku YouTube. Dnes drží 29 % celosvětového trhu digitální reklamy. Společnost vidí velký potenciál v maloobchodě, včetně reklam na YouTube, které uživatelům umožní nakupovat přímo z videí tvůrců. Vývoj v poslední době ukázal, že právě sázka manažerů Googlu na maloobchod byla skvělým tahem.

Zdroje: finance.yahoo.com, cnn.com, Unsplash

Nejnovější články