Velmi populární hra typu battle-royale, vyvinutá společností Epic Games, kterou si v současné době můžete zahrát skoro na všech platformách, 15. listopadu ukončí svou verzi v Číně. Tuto informaci se již teď můžeme dozvědět přímo na oficiálních webových stránkách této hry.
Již od 1. listopadu nejde v Číně registrovat do hry nové účty.
Epic neuvedl konkrétní důvod, proč v Číně vypíná Fortnite, zřejmě ale jde o velmi přísná regulační opatření. Oznámení bylo totiž učiněno v návaznosti na velký zásah proti online hrám ze strany čínské vlády.
„Fortress Night“, čínská verze hry, byla spuštěna v roce 2018 díky partnerství s vydavatelem Tencent. Tencent do hry na začátku investoval 15 milionů dolarů. Technologický gigant se sídlem v Shenzhenu je významným investorem společnosti Epic a vlastní 40% podíl ve firmě.
Technicky vzato se hra v Číně nikdy úplně nespustila. Místo toho bylo možné hrát pouze v „testovacím“ režimu, s výjimkou některých málo funkcí z hlavní verze, jako jsou například nákupy v aplikaci.
„Žánr battle royale je v Číně přísně regulován,“ napsal na Twitteru Daniel Ahmad, hlavní analytik společnosti Niko Partners. "U domácích her, které jsou schváleny, musí dojít ke značné změně v obsahu."
Čína je známá svou striktní kontrolou nad sektorem videoher. Zásah pramení z obavy, aby se nezvyšoval počet závislých mladých lidí právě na hraní videoher. Aby se nějaká hra vůbec dostala na čínský trh, tak nejprve musí před uvedením v zemi projít přísným schvalovacím procesem. V případě západních titulů dochází často na silnou cenzuru obsahu.
Začátkem tohoto roku byly zavedeny v Pekingu ještě přísnější kontroly týkající se hraní. V srpnu vláda navíc omezila dobu, po kterou mohou osoby mladší 18 let hrát online, na pouhé tři hodiny týdně.
Epic Games je poslední americkou společností, která se nedávno rozhodla přestat působit v Číně.
Čína a LinkedIn
Minulý měsíc sociální síť LinkedIn vlastněná Microsoftem uvedla, že uzavírá svou lokální verzi v Číně kvůli „výrazně náročnějšímu operačnímu prostředí a příliš vysokým požadavkům na shodu“.
Společnost plánuje místo toho spustit web, který bude pomáhat hledat práci v Číně a to bez jakýchkoli funkcí sociálních sítí.
Zdroje: cnbc.com; unsplash