IKEA zvyšuje ceny kvůli přetrvávajícím problémům s dodavateli

Foto: Unsplash

IKEA zvyšuje ceny kvůli přetrvávajícím problémům s dodavateli

Ingka Group uvedla, že ceny na jejích trzích vzrostou v průměru o 9 %, s místními odchylkami odrážejícími různé inflační tlaky, včetně problémů s komoditami a dodavatelským řetězcem. „Bohužel, poprvé od doby, kdy vyšší náklady začaly ovlivňovat globální ekonomiku, musíme část těchto zvýšených nákladů přenést na naše zákazníky,“ informoval manažer maloobchodního provozu Tolga Öncü.

Největší světová značka nábytku IKEA zvyšuje ceny v průměru o 9 %, protože čelí rostoucím nákladům na dopravu a suroviny, informoval o tom ve čtvrtek majitel většiny jejích obchodů po celém světě.

IKEA již dříve uvedla, že si pronajímá další lodě, nakupuje kontejnery a přesměrovává zboží mezi sklady, aby zmírnila narušení dodavatelského řetězce. Přiznala však, že nyní musí přenést náklady na zákazníky, protože neočekává výrazné zlepšení z hlediska dodavatelských řetězců.

„IKEA i nadále čelí značným omezením v oblasti dopravy a surovin, které zvyšují náklady, přičemž v dohledné době se nepředpokládá žádný zlom,“ uvedla skupina v prohlášení s tím, že očekává, že výpadky budou pokračovat „daleko do roku 2022“.

Zároveň uvedla Ingka Group, že během pandemie zaznamenala silnou poptávku, protože lidé zůstávali více doma.

Ikea funguje prostřednictvím franšízového systému, přičemž Ingka je hlavním držitelem franšízy vlastníka značky Inter IKEA s 392 obchody včetně městských obchodů a 73 menšími formáty obchodů.

Poloprázdné regály

Již před Vánocemi mohli zákazníci jednoho z nejznámějšího obchodu s nábytkem pocítit, že některé výrobky nejsou k dostání. Například se mohli zákazníci potýkat s tím, že při objednání jedné poličky, která je součástí celé skříňové sestavy, si počkají na její dodání i rok.

To, co před pandemií bylo ještě nepředstavitelné je nyní realitou. IKEA přiznává, že zboží mnohdy čeká v kontejnerech a dodávka má značné zpoždění. Pandemie se také podepsala na online objednávkovém systému společnosti, který prošel až pekelnou zkouškou, kdy několikrát zkolaboval a nevydržel nápor zákazníků.

Informace o dostupnosti zboží

IKEA doporučuje svým zákazníky vzhledem k dané situaci ohledně špatné dostupnosti zboží a zpoždění dodávek, aby si před návštěvou obchodního domu nebo objednávkou na internetu ověřili, jestli je zboží dostupné. Toto ověření lze provést také v mobilní aplikaci společnosti.

I přesto, že informace o skladových zásobách společnost aktualizuje každých 15 minut, nemusí mít zákazníci vybraný produkt v dohledné době. Společnost nadále vybízí své zákazníky, aby si informace o daném zboží nezjišťovali telefonicky nebo prostřednictvím chatu kvůli zbytečnému zahlcení operátorů vzhledem k aktuálnosti skladových zásob na online portálech. U některých výrobků společnost dokonce uvádí informaci „nízké zásoby“ a upozorňuje, že dané výrobky nemusí být v době nákupu vůbec k dispozici.

IKEA uvádí, že nejlepším způsobem, jak získat aktuální informace o dostupnosti výrobku je, že si zákazník otevře webovou stránku produktu, klikne na odkaz „Zaslat zprávu, až bude zboží opět na skladě“ a zvolit si typ upozornění, že je zboží již k dispozici.

Zdroje:

cnbc.com

ikea.com

Unsplash

Podobné články