Autor: Adam Spáčil

Instagram začne označovat obsah z ruských státních médií a ztíží jeho vyhledávání

Instagram se snaží omezit dezinformace o ruské invazi na Ukrajinu tím, že snižuje počet příspěvků z ruských státem kontrolovaných médií.

Instagram se snaží omezit dezinformace o ruské invazi na Ukrajinu tím, že snižuje počet příspěvků z ruských státem kontrolovaných médií.

V úterní aktualizaci společnost uvedla, že začne snižovat hodnocení těchto příspěvků ve feedech uživatelů a v nástroji Stories.

Pokud se lidé pokusí takový obsah znovu sdílet, budou upozorněni, že pochází z ruských státních médií. Pokud jej přesto budou sdílet, bude umístěn níže v zásobníku Stories. Instagram také označí Příběhy obsahující nálepky s odkazy vedoucími na webové stránky ruských státních médií.

Kromě toho Instagram přestane doporučovat příspěvky z ruských státem kontrolovaných mediálních účtů na kartách Prozkoumat a Reels a ztíží vyhledávání těchto účtů.

V úterní aktualizaci Instagram také uvedl, že přijímá opatření k utajení sociálních vazeb mezi uživateli v Rusku a na Ukrajině se soukromými účty.

Lidé, kteří sledují soukromé účty v těchto dvou zemích, již nebudou moci zjistit, koho tito uživatelé sledují a kdo sleduje je. Tyto účty se také přestanou objevovat v seznamech sledujících nebo sledovaných jiných osob a ve funkci "vzájemné sledování".

Instagram dodal, že zvýrazní nástroje pro hromadné mazání například fotografií, videí, lajků a komentářů k účtům se sídlem v Rusku nebo na Ukrajině.

Nová opatření jsou jedním z několika kroků, které velké technologické společnosti přijaly v reakci na ruskou invazi na Ukrajinu.

Twitter začal označovat tweety, které odkazují na webové stránky médií napojených na ruský stát.

Minulý měsíc společnost Meta, která je mateřskou společností Instagramu, zakázala ruským státním médiím provozovat reklamy nebo zpeněžovat obsah na Facebooku. O několik dní později Facebook uvedl, že omezuje přístup k ruským státním médiím RT a Sputnik v celé EU. Poté Facebook rozšířil omezení tak, aby platila celosvětově. Později společnost stáhla všechny reklamy z Ruska a odmítla spouštět reklamy kdekoli na světě od ruských obchodníků.

Rusko zase zhruba týden omezovalo Facebook, než ho oficiálně zablokovalo.

Kromě Facebooku zakázaly v EU RT a Sputnik také YouTube a TikTok. Společnost Apple uvedla, že tyto kanály stahuje z App Store; společnost také zastavila prodej všech produktů v Rusku.

Zdroje: businessinsider.com, Unsplash.com

Nejnovější články