Jak dva teenageři vytvořili aplikaci v hodnotě 900 milionů dolarů

Když chtěl Kaivalya Vohra přerušit studium na Stanfordově univerzitě a založit svůj startup, trvalo mu "několik dlouhých rozhovorů", než přesvědčil rodiče.

Když chtěl Kaivalya Vohra přerušit studium na Stanfordově univerzitě a založit svůj startup, trvalo mu "několik dlouhých rozhovorů", než přesvědčil rodiče.

Podle něj však nebylo příliš obtížné je přivést na palubu.

"Viděli, jak se tento podnik před nimi rozvíjí, viděli, jak rychle jsme dosáhli toho, čeho jsme dosáhli."

Vohrovi a jeho spoluzakladateli Aaditu Palichovi trvalo pouhých devět měsíců, než se jim podařilo dostat indickou aplikaci Zepto, která slibuje doručení potravin za méně než 10 minut, na hodnotu 900 milionů dolarů.

Jak dva teenageři vytvořili jednu z nejrychleji rostoucích aplikací pro rychlé obchodování v Indii?

Podle Vohry je důležité najít vhodný produkt pro trh. Jeho rada, jak toho dosáhnout?

"Mluvte se zákazníky. Použijte to jako svatý grál, abyste se ujistili, že jste na správné cestě k nalezení souladu produktu s trhem."

"Jednou z nejtěžších věcí je dostat se do bodu, kdy máte produkt, který si lidé oblíbí... Je to mnohem snazší a rychlejší, pokud neustále mluvíte se zákazníky, získáváte od nich zpětnou vazbu a učíte se od nich," dodal.

V počátcích společnosti Zepto se devatenáctiletí mladíci sami starali o zákaznickou podporu a doručovali zákazníkům potraviny jen proto, aby si s nimi mohli rychle popovídat.

"Děláme to dodnes... Máme miliony zákazníků a stovky tisíc objednávek denně. Stále [trávíme] značné množství času jen tím, že mluvíme se zákazníky a učíme se od nich," řekl Palicha.

"Jít do toho s myšlením, že se mýlíte, a učit se, kde je třeba se napravit... tato cesta byla ponižující."

Palicha a Vohra nebyli vždy bráni vážně - nejen kvůli svému věku, ale také kvůli "bláznivosti" nápadu na doručení do 10 minut.

"Když jsme s tím před dvanácti měsíci začínali, každý náš rozhovor zněl: 'Jste úplně mimo, tohle nikdy nebude fungovat,'" řekl Palicha.

Jejich přesvědčení o správnosti svého produktu je však udrželo při životě.

"S Kaivalyou jsme si produkt zamilovali natolik, že jsme se považovali za správce něčeho, co se pravděpodobně stane velkým fenoménem spotřebitelského internetu v Indii," řekl Palicha.

"Když to nepostavíme my, postaví to někdo jiný. Když se řídíš touto mentalitou, všechno se stává méně děsivým."

Proto se dvojice může pustit do "náročných rozhovorů" s investory, vedoucími pracovníky a dokonce i s vládním úředníkem, dodal Palicha.

Přestože je jen jednou z mnoha firem, které se připojily k vlně instantního obchodování, upoutala pozornost investorů. Poslední květnová finanční injekce ve výši 200 milionů dolarů přiblížila společnost Zepto o krok blíže ke statusu jednorožce.

"Zamilování se do produktu a přesvědčení o jeho kvalitě vás opravdu nutí k tomu, abyste ho dotáhli do konce," řekl Palicha.

Palicha a Vohra se přátelí od svých sedmi let, což je velká výhoda, protože se z kamarádů z dětství stali obchodními partnery.

"S Kaivalyou se vzájemně doplňujeme. Vždycky byl technicky zdatnější než já, takže se z něj stal skvělý technologický ředitel," řekl Palicha.

"Když jsme před 12 měsíci vytvářeli první verzi produktu, myslím, že bychom ji bez něj nedokázali rozjet."

Podle Vohry je to právě jejich schopnost "držet jeden druhého zodpovědného", která je dovedla tak daleko.

"Tohle je něco, co děláme už od dob, kdy jsme spolu pracovali na mnoha projektech během školy," dodal.

"Myslím, že časem se tento vztah jen upevnil. Takže ano, je to zábava."

Zdroje: cnbc.com, Unsplash.com

Nejnovější články