Medvědí trh Nasdaq: 4 fenomenální růstové akcie, u kterých budete litovat, že jste je nekoupili v době poklesu

Foto: Unsplash

Medvědí trh Nasdaq: 4 fenomenální růstové akcie, u kterých budete litovat, že jste je nekoupili v době poklesu

Pro Wall Street a investory to byl obtížný rok. Během posledních čtyř a půl měsíců se benchmark S&P 500 a ikonický Dow Jones Industrial Average oficiálně dostaly do oblasti korekce s poklesem o nejméně 10 %.

Mnohem hůře se dařilo indexu Nasdaq Composite zaměřenému na růstové akcie, který se mezi svým historickým maximem z poloviny listopadu a nedávným minimem propadl o téměř 30 %. Nasdaq se tak ocitl v medvědím trhu.

Ačkoli rychlost poklesu během medvědího trhu může být znepokojující, historie opakovaně ukázala, že tyto poklesy jsou ideální dobou pro oportunistické investory. Každý výrazný pokles hlavních indexů - tedy i Nasdaq Composite - byl nakonec smazán býčí rally.

V současné době lze mezi růstovými akciemi nalézt některé z nejvýhodnějších nabídek. Níže uvádíme čtyři fenomenální růstové akcie, u kterých budete litovat, že jste je nekoupili v době poklesu medvědího trhu Nasdaq.

Pinterest

Zdá se, že Wall Street má ohledně kdysi vysoce prosperující společnosti Pinterest dvě hlavní obavy. Za prvé, počet aktivních uživatelů (MAU) společnosti za poslední rok klesl o 45 milionů. Růst počtu uživatelů je obvykle považován za klíčový ukazatel angažovanosti pro akcie sociálních médií. A zadruhé, panují obavy, jak by změny v ochraně osobních údajů v systému iOS od společnosti Apple mohly ovlivnit společnosti závislé na příjmech z reklamy, jako je Pinterest.

Pokles MAU společnosti lze vysvětlit tím, že se zvýšila míra očkování a lidé se vrátili do normálního života (a tráví méně času online). Mnohem důležitější je, že Pinterest neměl problémy se zpeněžením svých 433 milionů uživatelů. Navzdory meziročnímu poklesu počtu uživatelů o 9 % vzrostl celosvětový průměrný příjem na uživatele o 28 %! To je jasný důkaz, že obchodníci jsou ochotni zaplatit, aby oslovili uživatele Pinterestu.

Celá platforma Pinterest je navíc založena na tom, že uživatelé veřejně sdílejí věci, místa a služby, které je zajímají. Její uživatelé MAU poskytují obchodníkům všechny nástroje, které potřebují pro cílenou reklamu, a proto jsou změny ochrany osobních údajů v systému iOS od společnosti Apple bezpředmětné.

Visa

Další neuvěřitelně rostoucí akcií s bohatou historií, která přináší svým akcionářům výnosy, je lídr v oblasti zpracování plateb Visa.

Důvodem, proč se akcie společnosti Visa nacházejí přibližně 20 % pod svým 52týdenním maximem, je rostoucí pravděpodobnost, že USA a/nebo světové trhy zasáhne recese. To je obecně špatná zpráva pro cyklickou společnost závislou na spotřebitelských a podnikových výdajích. Tato obava však přehlíží četné konkurenční výhody společnosti Visa.

Začněme tím, že cykličnost není špatná věc. Recese jsou sice nevyhnutelné, ale obvykle trvají jen několik čtvrtletí. Oproti tomu období expanze se často měří na roky. Visa je tedy společností, která trpělivým investorům umožňuje těžit z přirozené expanze americké a globální ekonomiky v čase.

Je to také společnost, která nepůjčuje. Striktní lpění na zpracování plateb znamená, že se společnost nemusí obávat, že by v době recese došlo k prodlení se splácením úvěrů nebo ke ztrátám. To, že Visa nemusí vyčleňovat kapitál na ztráty, je klíčovým důvodem, proč její zisková marže trvale přesahuje 50 %.

PubMatic

Další fenomenální růstovou akcií, kterou mohou investoři bez obav přidat do svých portfolií, je společnost PubMatic.

Vzhledem k rostoucí inflaci a příslovečnému šlápnutí na brzdu ze strany Federálního rezervního systému prostřednictvím zvyšování úrokových sazeb existuje obava, že recese v USA povede k výraznému poklesu výdajů na podnikovou reklamu. To by nebylo ideální pro prodejní platformu, která pomáhá vydavatelským společnostem prodávat jejich digitální zobrazovací prostor.

Stejně jako u ostatních společností na tomto seznamu se však obavy z blízké budoucnosti společnosti PubMatic zdají být zcela přehnané. Například i když hrubý domácí produkt USA v prvním čtvrtletí klesl o 1,4 %, tržby společnosti PubMatic oproti předchozímu roku vzrostly o 25 %. Vzhledem k tomu, že podniky přesouvají své reklamní dolary z tisku do digitální podoby, má PubMatic opravdu dobrou šanci zdvojnásobit globální tempo růstu digitální reklamy, které činí něco málo přes 10 % ročně.

S trvalou mírou růstu kolem 25 % a poměrem ceny k zisku na příští rok ve výši pouhých 22 se společnost PubMatic jeví jako výhodná koupě.

Alphabet

Stejně jako v případě ostatních společností na tomto seznamu se i zde objevuje hrozba recese. Významná část podnikání společnosti Alphabet - Alphabet je mateřskou společností internetového vyhledávače Google a streamovací platformy YouTube - závisí na reklamě. Jak již bylo uvedeno, obchodníci mají tendenci omezovat svou reklamu, když se ekonomika zmenšuje.

Společnost Alphabet však není běžnou reklamní společností. Například společnost Google v posledních dvou letech trvale kontroluje 91 % až 93 % celosvětového internetového vyhledávání. Díky skutečnému monopolu na vyhledávání je společnost Google společnosti Alphabet schopna ovládat působivou sílu v oblasti cen reklamy. Není divu, že se jedná o segment, který téměř vždy roste o dvouciferná procenta.

Společnost Alphabet však v dnešní době znamená víc než jen Google. YouTube se stal jednou z nejnavštěvovanějších sociálních stránek na světě a tvoří více než 10 % příjmů společnosti Alphabet. Google Cloud je mezitím podle výše výdajů celosvětovým poskytovatelem služeb cloudové infrastruktury číslo 3. Google Cloud si udržuje 45% (nebo vyšší) tempo růstu tržeb a nejpozději v polovině desetiletí by se měl stát významným tahounem marží společnosti Alphabet.

Tento článek představuje pouze názor autora. Nejedná se o investiční radu ani doporučení.

Zdroje: fool.com, Unsplash

Podobné články