Metaverse má obrovský potenciál - může nabídnout i řadu pracovních míst

Jako prezidentka VaynerNFT tráví Avery Akkineni většinu svého času konzultacemi se značkami. Ty mají stále větší zájem získat si svůj kus působnosti v prostoru metaverse. Pojem „firemní metaverzní strategie“ je sice nový, ale i tak se začíná ukazovat, že v budoucnu bude mít velký význam.

Jako prezidentka VaynerNFT tráví Avery Akkineni většinu svého času konzultacemi se značkami. Ty mají stále větší zájem získat část svého kusů prostoru v metaversi. Pojem „firemní metaverzní strategie“ je sice nový, ale i tak se začíná ukazovat, že v budoucnu bude mít velký význam.  
Samotný VaynerNFT byl založen před méně než 6 měsíci a i tak stále nabírá na síle. Prvním klientem společnosti byl Budweiser a Akkineni předpokládá, že jeho příkladu bude následovat spousta dalších významných značek.

„Rok 2022 bude rokem, kdy velké značky přijmou NFT ve velkém,“ říká Lin Dai, generální ředitel hudební NFT platformy OneOf. Start-up podporovaný Quincy Jonesem stojí za téměř 1 milionovou aukcí za nikdy předtím neslyšené písně Whitney Houston a spolupracoval také s The Recording Academy na exkluzivním partnerství s udílením cen Grammy.

V letošním roce budou digitální aktiva postavená na blockchainu pravděpodobně nadále expandovat mimo hudební a umělecký průmysl.

Luxusní módní značka Balenciaga se již spojila s Fortnite, aby uživatelům poskytla designové „skiny” do hry. Gucci udělal totéž s Robloxem. Brian Trunzo, metaverse Lead ve společnosti Polygon Studios, která se zaměřuje na hry, NFT a Web3 úsilí spojené s polygonovou digitální měnou a ethereum blockchainovou sítí, říká, že svižné a chytré streetwear značky jsou již také ve vesmíru.  "Hráči konečně nastoupili na hřiště a hra teprve začíná," řekl Trunzo.

Akkineni tvrdí, že cílem značek, alespoň v tomto bodě, není vyhrát, ale jednoduše se zapojit. Doposud bylo zapojení značky do blockchainových projektů o budování komunity spíše o udržení si na významu. Například poklesy Nike a Adidas NFT vyvolaly dosti rozruchu, ale přitom propůjčily legitimitu stále se rodícímu prostoru.

Cathy Hackl, generální ředitelka a ředitelka metaverse pro Futures Intelligence Group, poukazuje na to, že zejména pro luxusní značky by metaverse mohl být přístupovým bodem pro sekundární trh.

Metaverse může, jak tvrdí, nabídnout více nových pracovních míst. S tím, jak stále více společností hledá oporu v digitálním světě, porostou příležitosti k náboru kandidátů, kteří jsou spokojeni s Web3.

„I když se podíváte na pracovní desky, stále více vidíte poptávku po vývojářích Solidity a manažerech Discordu,“ řekla Akkineni.

Solidity je počítačový jazyk používaný ve spojení s ethereum blockchainem k vytváření a nasazení chytrých kontraktů. Discord je zase platforma sociálních médií oblíbená mnoha hráči a význačnou kryptokomunitou.

Velké značky přirozeně pomohou řídit vytváření pracovních míst Web3, ale do centra pozornosti by se mohl dostat nový druh zaměstnání. Herní model si na Filipínách získal popularitu s Axie Infinity před čtyřmi lety a nyní má tato hra více než 1,8 milionu aktivních uživatelů denně, z nichž někteří hlásí příjem kolem 10 USD za den a až 1 000 až 2 000 USD měsíčně a to z pouhého hraní hry.

„Je to něco jako univerzální experiment se základním příjmem smíchaný s e-sportem,“ říká Vance Spencer, rizikový kapitalista DeFi a spoluzakladatel Framework Ventures.

V herním světě došlo ke kontroverzi o virtuální monetizaci, ale matematika, která podporuje více investic spojujících metaverze s hraním, je podle Spencera jednoduchá.

Nesmíme také opomenout, že hraní her je největší segment zábavního průmyslu s téměř 3 miliardami pravidelných účastníků. Sky Mavis, vývojář Axie Infinity, byl první, kdo zpeněžil NFT v herním prostředí, ale určitě nebude posledním. Investoři si uvědomují potenciál křížení kryptoher. V říjnu Sky Mavis získal 152 milionů dolarů od takových, jako jsou Andreessen Horowitz a Mark Cuban. 


Zdroje: cnbc.com; unsplash 

 

Nejnovější články