Autor: Adam Spáčil

Muž žaluje společnost Amazon o 100 milionů dolarů. Tvrdí, že při srážce s řidičem zásilkové služby přišel o nohu.

Muž žaluje společnost Amazon, protože tvrdí, že srážka s řidičem zásilkové služby vedla k amputaci jeho nohy.

Muž žaluje společnost Amazon, protože tvrdí, že srážka s řidičem zásilkové služby vedla k amputaci jeho nohy.

Jako první o tom informoval deník The Virginian Pilot.

Justin Hartley jel loni v říjnu na motocyklu, když se ve Virginia Beach ve Virginii podle žaloby srazil s nákladním vozem společnosti Amazon.

Podle žaloby, utrpěl Hartley při incidentu "vážná tělesná zranění", včetně zlomenin levého zápěstí a nohy. Jeho nohu se nepodařilo zachránit a v důsledku toho mu byla amputována, tvrdí žaloba.

Hartley požaduje po společnosti Amazon v důsledku nehody 100 milionů dolarů. Tvrdí, že společnost je za to zodpovědná, protože na pracovníky vyvíjela nátlak, což způsobilo, že byli při řízení nepozorní a roztržití.

Podle žaloby řidič Christopher Gill po nehodě policii řekl, že se v době nehody díval na navigační systém, který mu poskytla společnost Amazon.

Kevin Bazan z advokátní kanceláře Breit Biniazan se sídlem ve Virginii, který Hartleyho zastupuje, o případu hovořil s deníkem Insider. Tvrdil, že "vzhledem ke kultuře a tlaku vyvíjenému na řidiče společnosti Amazon" se Gill následně "více staral o svůj systém GPS než o bezpečnost ostatních účastníků silničního provozu".

Tvrdil také, že nehodě bylo možné zabránit.

Podle žaloby musí řidiči používat "aplikaci Flex", která jim určuje, jakou trasu mají absolvovat, a také jim určuje, kdy si mají udělat přestávku na toaletu nebo oběd. Pokud řidič nestíhá, Amazon mu pošle textovou zprávu, v níž ho šťouchne, že je "za králíkem", a v důsledku toho musí být "zachráněn", tvrdila žaloba.

Pokud řidič často vypadává z tempa, může mu to také výrazně snížit mzdu, tvrdí žaloba.

"Gillova pozornost byla odvedena od vozovky používáním aplikace Flex, což bezprostředně způsobilo zranění [Hartleyho]," uvádí se v žalobě.

Dále tvrdila, že společnost Amazon nařídila harmonogram doručování, který je "nerealistický" a "nutí její řidiče spěchat, aby doručili zásilky včas", což vytváří "předvídatelné riziko, že se její řidiči dopustí dopravních přestupků".

Žaloba přichází v návaznosti na loňské zprávy o vyčerpávajících pracovních podmínkách v maloobchodním řetězci. Deník Insider získal výpovědi řidičů Amazonu, kteří uvedli, že močení do lahví je součástí práce, protože "nemají čas jít na záchod".

Zprávy o zaměstnancích močících do lahví kolují kolem Amazonu již několik let, ale společnost tuto praxi dříve popírala.

V roce 2019 řidiči také popisovali fyzicky náročné pracovní prostředí, protože společnost upřednostňovala rychlejší doručování. Společnost Amazon tehdy popřela charakteristiku, že upřednostňuje růst před bezpečností.

Hartley v žalobě tvrdil, že mu v důsledku nehody bylo a nadále bude znemožněno vykonávat každodenní činnosti a plně si užívat života.

Zdroje: businessinsider.com, Unsplash.com

Nejnovější články