Autor: Petr Jůn

Nárůst počtu předplatitelů streamingu společnosti Disney překonal odhady

Pokud růst počtu předplatitelů služby Disney+ něco naznačuje, ukázalo se, že zvěsti o tom, že se globální trh se streamováním blíží nasycení, nejsou pravdivé.

Pokud růst počtu předplatitelů služby Disney+ něco naznačuje, ukázalo se, že zvěsti o tom, že se globální trh se streamováním blíží nasycení, nejsou pravdivé.

Ve středu společnost Walt Disney Company oznámila, že celkový počet předplatitelů služby Disney+ vzrostl ve třetím fiskálním čtvrtletí na 152,1 milionu, což je více, než předpokládali analytici (147 milionů), uvádí server StreetAccount.

Na konci třetího fiskálního čtvrtletí měla společnost Hulu 46,2 milionu předplatitelů a ESPN+ 22,8 milionu. Dohromady mají společnosti Hulu, ESPN+ a Disney+ více než 221 milionů předplatitelů streamování. Netflix, který je dlouhodobě lídrem v oblasti streamování, měl podle posledního sčítání 220 milionů předplatitelů.

Akcie společnosti Disney po závěrečném zvonění vzrostly o více než 6 %.

V posledních týdnech došlo v oblasti streamování k otřesům, protože Netflix zveřejnil další pokles počtu předplatitelů a společnost Warner Bros. Discovery oznámila změnu strategie v oblasti obsahu. Zatímco Netflix očekává, že se růst počtu předplatitelů obnoví, analytici a investoři se v důsledku nejistoty ptají, jaká je budoucnost celého odvětví.

Společnost také ve středu představila novou cenovou strukturu, která zahrnuje reklamu podporovanou službou Disney+ v rámci snahy učinit svůj streamovací byznys ziskovým.

Během třetího fiskálního čtvrtletí Disney+, Hulu a ESPN+ dohromady prodělaly 1,1 miliardy dolarů, což odráží vyšší náklady na obsah v těchto službách. Průměrný příjem společnosti Disney na uživatele služby Disney+ se v tomto čtvrtletí v USA a Kanadě rovněž snížil o 5 % v důsledku toho, že více zákazníků využívá levnější nabídky více produktů.

Od 8. prosince bude v USA služba Disney+ s reklamami stát 7,99 USD měsíčně, což je v současnosti cena služby Disney+ bez reklam. Cena služby Disney+ bez reklam se zvýší o 38 % na 10,99 USD, tedy o 3 USD měsíčně.

Kromě toho společnost Disney snížila svou prognózu pro rok 2024 pro službu Disney+ na 215 až 245 milionů předplatitelů, což je o 15 milionů méně než v předchozích prognózách společnosti.

Společnost Disney dříve stanovila svůj výhled pro Disney+ v prosinci 2020 na 230 až 260 milionů do konce fiskálního roku 2024. Společnost potvrdila své očekávání, že Disney+ bude do konce fiskálního roku 2024 ziskový.

Celkově společnost Disney vykázala lepší než očekávaný zisk na horním i dolním řádku, k čemuž přispěly zvýšené výdaje v domácích zábavních parcích.

Divize parků, zážitků a produktů společnosti Disney zaznamenala v tomto čtvrtletí nárůst tržeb o 72 % na 7,4 miliardy dolarů oproti 4,3 miliardy dolarů ve stejném období loňského roku. Společnost uvedla, že zaznamenala nárůst návštěvnosti, počtu obsazených pokojů a počtu plaveb výletních lodí.

Rovněž zdůraznila, že její nové produkty Genie+ a Lightning Lane pomohly během čtvrtletí zvýšit průměrné tržby ze vstupenek na osobu. Tyto nové digitální funkce byly zavedeny s cílem zkvalitnit zážitek hostů a umožnit návštěvníkům parku obejít fronty na hlavní atrakce.

Společnost uvedla, že se jí podařilo vrátit do Disneylandu zážitky přímo v parku, jako jsou setkání s postavami, divadelní představení a noční akce, což jí umožnilo zvýšit kapacitu svých parků, uvedl generální ředitel Bob Chapek během středečního hovoru k výsledkům společnosti. Společnost Disney od svého znovuotevření po prvním kole pandemických uzavírek na začátku roku 2020 stanovila limity návštěvnosti a zavedla nový online rezervační systém, aby měla pod kontrolou davy lidí.

"Co se týče poptávky, zatím jsme vůbec nezaznamenali její zmírnění a stále máme mnoho dní, kdy lidé nemohou získat rezervaci," řekla Christine McCarthyová, finanční ředitelka společnosti Disney, během hovoru k výsledkům společnosti. "Stále tedy zaznamenáváme poptávku převyšující počet rezervací, které našim hostům zpřístupňujeme."

Útrata na jednoho obyvatele v domácích parcích se v posledním čtvrtletí zvýšila o 10 % ve srovnání se stejným čtvrtletím loňského roku a je o více než 40 % vyšší než ve fiskálním roce 2019, uvedla společnost. Obsazenost domácích hotelů ve třetím čtvrtletí činila 90 %.

Chapek poukázal na nové Strážce Galaxie v EPCOTu (Guardians of the Galaxy Cosmic Rewind), spuštění Disneyho přání a otevření Kampusu pomsty v pařížském Disneylandu jako na rozšířené nabídky pro hosty, které zvýšily návštěvnost a tržby této divize.

McCarthyová poznamenala, že zahraniční návštěvníci se do domácích parků stále vracejí pomalu. Tito návštěvníci tradičně tvoří zhruba 17-20 % všech hostů parku.

"Očekáváme, že až se mezinárodní návštěvnost plně vrátí, bude to ve skutečnosti znamenat přírůstek marží, protože tito hosté mají tendenci zůstávat v parcích déle a také zde utratí více peněz," řekla.

Zdroj: cnbc.com, Unsplash

Nejnovější články