Pravděpodobně se nacházíme v počáteční fázi nového býčího trhu. Nervózní? Začněte s těmito 5 akciemi

Foto: Unsplash

Pravděpodobně se nacházíme v počáteční fázi nového býčího trhu. Nervózní? Začněte s těmito 5 akciemi

Je pravděpodobné, že 16. červen znamenal pro akciový trh minimum a nacházíme se v počáteční fázi nového býčího trhu.

Inflace se převaluje. Dodavatelské řetězce se opravují. Na trhu panuje dostatečná hrůza, která naznačuje, že jsme blízko dna. Doporučuji vám, abyste zvýšili expozici vůči akciím.

Hrát si na psychologa v křesle, to může být vzhledem k traumatu, které jste zažili na tomto medvědím trhu s akciemi, těžké. Abyste "obelstili" svou mysl a šli s ní dál, zvažte zaměření na "bezpečná" jména. Ty nebudou stoupat tolik jako spekulativní jména. Je však méně pravděpodobné, že při volatilitě a možném opětovném testování červnových minim tvrdě spadnou. To bude znamenat, že je méně pravděpodobné, že se otřesete. Nákupy pak plánujte ve třech až pěti krocích, abyste cenu zprůměrovali.

Velká otázka: Jak definovat pojem "bezpečný"? Výkonní manažeři nabídli svůj pohled v tomto sloupku.

Jedním z dlouhodobých a osvědčených přístupů je pro mě upřednostňování širokého příkopu.

Široký příkop naznačuje bezpečnost, protože příkopy nám říkají, že společnost má konkurenční výhody - například vynikající značky a technologie, obchodní tajemství a vyjednávací sílu, která vyplývá z velikosti. Společnosti s příkopem ztrácejí méně zakázek, když dojde k poklesu. Přebírají podíl na trhu.

Ze seznamu si můžete vybrat, co chcete, ale já bych šel s tradičními defenzivními jmény, jako je Anheuser-Busch InBev , Comcast , a Imperial Brands . Je méně pravděpodobné, že vám přinesou nadměrný růst, až se vrátí mentalita "risk on", protože se zmírní obavy z inflace a recese a trhy se zotaví.

Rád bych vlastnil hodně kvalitních technologických akcií, které vstoupí do další fáze býčího trhu. Tech sektor byl silně diskontován, protože je cyklický. Z téhož důvodu by měl tech vykázat nadprůměrné výnosy, jakmile se zmírní obavy ze zpomalení ekonomiky v polovině cyklu.

Byl jsem velkým fanouškem Meta. Již v době, kdy se po primární veřejné nabídce prodávala a obchodovala se na nízkých 20 dolarech. Prodal jsem příliš brzy, ale na začátku letošního roku jsem při oslabení nakupoval zpět. Stejných zisků se už samozřejmě nedočkáme. Meta se však zdá být příliš silně zlevněná.

Příkop: Meta je největší sociální sítí na světě, jejíž aplikace, mezi něž patří Instagram, Messenger a WhatsApp, využívá více než 3,6 miliardy aktivních uživatelů měsíčně. To vytváří síťový efekt, dobrý zdroj síly příkopu. Čím více lidí se k síti připojí, tím je pro všechny cennější.

Facebook také disponuje vlastními údaji o spotřebitelích, což z něj činí vynikající platformu pro inzerenty. Bude tedy vykazovat nadprůměrné zisky, protože inzerenti se budou i nadále stěhovat na internet. To je mega trend, který vám jako akcionáři společnosti Meta pomůže.

Investoři se obávají přechodu na metaverzi. Podobné obavy však měli i z toho, zda Mark Zuckerberg zvládne přechod na chytré telefony na konci roku 2000. To dopadlo dobře.

Salesforce.com nabízí software, který pomáhá prodejním týmům automatizovat správu prodejního úsilí, potenciálních zákazníků a údajů o účtech. Salesforce produkty jako Sales Cloud, Service Cloud a Marketing Cloud jsou opravdu populární. Míra udržení zákazníků je 92 %. Společnost má 33% podíl na trhu.

Salesforce.com má příkop díky síťovému efektu a nákladům na přechod - čas, náklady a riziko přechodu na nové aplikace. Podle společnosti Morningstar se růst tržeb v příštích pěti letech zpomalí z nedávného střednědobého růstu 20 % na odhadovaných 17 % ročně. Podle analytika společnosti Morningstar Direct Dana Romanoffa to však bude kompenzováno rostoucími maržemi.

ServiceNow nabízí software, který pomáhá společnostem spravovat infrastrukturu informačních technologií, interní helpdesky, zákaznický servis a personální a finanční oddělení.

ServiceNow používá klasickou strategii "land and expand". Začne zákazníkům nabízet jeden nebo dva produkty a pak prodává další služby. ServiceNow často přistává nejprve v odděleních IT. To je chytré, protože týmy IT se mění v interní marketéry, kteří přesvědčují ostatní oddělení, aby si koupila software ServiceNow.

ServiceNow odvozuje svůj příkop od vysokých nákladů na změnu zákazníka; přechod na produkty konkurence by stál příliš mnoho času a produktivity. Udržení zákazníků se pohybuje kolem 98 %. Společnost Morningstar předpokládá 23% roční růst tržeb v příštích pěti letech a zlepšující se marže, protože tržby rostou rychleji než náklady.

Líbí se mi expozice vůči jménům, která se výrazně zlevňují kvůli obavám ze slabého spotřebitelského sentimentu a variantě COVID BA.5. Navzdory supersilnému trhu práce jsou spotřebitelé otřeseni tím, o kolik rostou ceny. Jakmile inflační šílenství poleví, spotřebitelé se vrátí k pocitu jistoty, protože mají práci a zvyšují se jim platy.

Co se týče BA.5 a dalších variant, které přijdou, dlouhá historie virů nám říká, že mají tendenci se stárnutím otupovat, nikoliv se stávat smrtelnějšími. Věděli jste, že španělská chřipka stále koluje?

Yum China (YUMC)

Největší restaurační společnost v Číně, Yum China. provozuje více než 12 000 provozoven v 1 700 městech, včetně 8 400 KFC a 2 600 Pizza Huts. V současné době se chystá zavést prodejny Taco Bells. Společnost Yum také rozvíjí několik nových značek, které přímo vlastní.

Čínská politika nulové daně z přidané hodnoty poškodila restaurační řetězce, jako je Yum. Začátkem tohoto roku musela společnost Yum zavřít více než polovinu svých restaurací. Tržby ve stejných prodejnách v prvním čtvrtletí klesly o 8 % a ziskové marže se snížily.

V určitém okamžiku se riziko COVID sníží, protože se vytvoří přirozená imunita a varianty se stanou méně virulentními. To zvýší tržby společnosti Yum. Yum bude také těžit z popularity svých značek v Číně a z tamních rostoucích disponibilních příjmů. Analytik společnosti Morningstar Direct Ivan Su přisuzuje společnosti Yum hodnocení "wide moat" (široký příkop) na základě síly značky Yum, jejího talentu pro vymýšlení populárních položek menu a nákladových výhod, protože je tak velká.

Disney's se akcie společnosti Disney propadly o 44 % oproti svým maximům ze září loňského roku. V čem je problém? Investoři se obávají, že její podnikání v oblasti zábavních parků a reklamy v televizní síti je cyklické a v době recese bude trpět.

Investoři se také obávají dopadu špatné spotřebitelské nálady. Případy COVID rychle rostou, což vyvolává obavy o návštěvnost zábavních parků v USA, Francii, Hongkongu a Číně a také o podnikání společnosti v oblasti výletních linek.

Růst počtu předplatitelů u streamovacích služeb Disney+ je dobrý, ale náklady také hodně vzrostly, což je jeden z důvodů, proč společnost nedosáhla odhadu zisku za první čtvrtletí.

Dlouhodobě se silné stránky společnosti Disney vrátí k odměňování akcionářů. Disney je jednou z nejsilnějších značek v historii, což je jeden z důvodů jejího široce laděného hodnocení u společnosti Morningstar. V oblasti sportu dominuje ESPN. Rozsáhlá knihovna populárního obsahu společnosti Disney je pevnou devizou i v době, kdy se distribuční kanály vyvíjejí. Ale Disney není v této hře žádným lehkým hráčem. Její nabídky přímo pro spotřebitele - Disney+, Hotstar, Hulu a ESPN+ - nadále slušně rostou a ve druhém čtvrtletí dosáhly 205 milionů předplatitelů.

Zdroje: marketwatch.com, Unsplash

Podobné články