Netflix kupuje celý katalog autora Roalda Dahla „Charlie a továrna na čokoládu“

Netflix získal celý katalog Roalda Dahla, oblíbeného dětského autora známého pro díla jako „Charlie a továrna na čokoládu“ a „Matilda“.

Netflix získal celý katalog Roalda Dahla, oblíbeného dětského autora známého pro díla jako „Charli a továrna na čokoládu“ a „Matilda“. 

Americký streamovací gigant oznámil, že koupil společnost Roald Dahl Story Co., která spravuje práva na postavy a příběhy britského spisovatele. Finanční podmínky nebyly zveřejněny. 

"S potěšením oznamujeme, že Roald Dahl Story Company (RDSC) a Netflix spojují své síly, aby současným i budoucím fanouškům přinesly některé z nejoblíbenějších příběhů na světě novými kreativními způsoby," uvedl Netflix ve svém tweetu, který představoval rozbalenou čokoládovou tyčinku, aby odhalil zlatý lístek s odkazem na knihu „Charlie a továrna na čokoládu“. 

Tento krok přichází tři roky poté, co Netflix podepsal smlouvu o vytvoření řady nových animovaných produkcí založených na dílech Dahla, včetně „Charlie a továrna na čokoládu“, „Matilda“ a „The BFG“. 

Několik Dahlových děl již bylo adaptováno do filmů, které získaly celosvětové uznání, včetně filmu „Willy Wonka a továrna na čokoládu“ z roku 1971 s Genem Wilderem v hlavní roli a „Fantastický pan Fox“ z roku 2009. „Charlie a továrna na čokoládu“, remake klasického filmu s Johnnym Deppem v hlavní roli, byl obrovským kasovním úspěchem a vydělal 475 milionů dolarů. 
Netflix, který již pracoval na seriálu založeném na „Charlie a továrna na čokoládu“, a "Matilda the Musical", řekl: „Tyto projekty nám otevřely oči k mnohem ambicióznějšímu počinu – vytvoření jedinečného vesmíru napříč celým světem. Animované a živé akční filmy, hry, pohlcující zážitky, živé divadlo, spotřební zboží a další.“ 

"Knihy Roalda Dahla byly přeloženy do 63 jazyků a prodalo se více než 300 milionů výtisků po celém světě, přičemž postavy jako Matilda, The BFG, Fantastic Mr. Fox, Willy Wonka a The Twits potěší generace dětí i dospělých," řekl generální ředitel Netflixu Ted. Sarandos a Luke Kelly, vnuk Roalda Dahla a generální ředitel Roald Dahl Story Co..  

"Protože přinášíme tyto nadčasové příběhy publiku v nových formátech, zavázali jsme se zachovat jejich jedinečného ducha a univerzální témata jako jsou překvapení a laskavost a zároveň do mixu vnést trochu nové magie." 

Akvizice je jedním z největších taháků obsahu pro společnost Netflix, která výrazně investuje do původního obsahu a duševního vlastnictví ve snaze udržet si náskok před staršími mediálními společnostmi. 

Společnost Disney se ukázala být impozantním konkurentem a její streamovací službu Disney+ si nyní zaregistrovalo 116 milionů lidí. HBO Max od AT&T překonalo ke konci června celosvětově 67 milionů předplatitelů. Netflix zůstává největším hráčem s více než 209 miliony platících členů po celém světě. 

Zatímco Dahl je jedním z nejslavnějších britských autorů, na jeho díla se v poslední době kvůli obavám z jeho antisemitských názorů začalo pohlížet v jiném světle. Dahl, který zemřel v roce 1990, byl také kritizován za misogynní a rasistické zobrazení některých jeho postav. 

V roce 2018 britská královská mincovna odmítla oslavit Dahlův život pamětní mincí kvůli jeho spojení s antisemitismem. 

Minulý rok vydal Roald Dahl Story Co. omluvu za spisovatelovu historii antisemitských výroků. 

„Tyto předpojaté poznámky jsou pro nás nepochopitelné a jsou ve výrazném kontrastu s mužem, kterého jsme znali, a s hodnotami v jádru příběhů Roalda Dahla, které pozitivně ovlivnily mladé lidi po celé generace,“ uvedla tehdy společnost. 

Zdroje: cnbc.com; freepik.com 

Nejnovější články